انتقاد خوانساری به حضور در نمایشگاه شانگهای/در شان جمهوری اسلامی نبود


انتقاد خوانساری به حضور در نمایشگاه شانگهای/در شان جمهوری اسلامی نبود

 رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران با اشاره به سفر هیات بازرگانی ایران به چین اعلام کرد: در این سفر، اتاق بین‌المللی چین که 500 شرکت عضو آن هستند، برای سرمایه‌گذاری در طرح‌های زودبازده ایران به خصوص در دو بخش معدن و کشاورزی اعلام آمادگی کرد

انتقاد خوانساری به حضور در نمایشگاه شانگهای/در شان جمهوری اسلامی نبود

گروه بازرگانی بازارنیوز: «مسعود خوانساری» صبح امروز (سه شنبه) در هشتمین نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران درباره سفر چین گفت: قرار بود این سفر در دو سال گذشته انجام شود که در نهایت، هفته گذشته در سفر به چین مذاکراتی با اتاق بازرگانی چین، پکن، شانگهای و برخی سازمان‌های دیگر داشتیم.

خوانساری با موثر خواندن این جلسات،درباره توافقات انجام شده تصریح کرد: با اتاق چین برای تاسیس کمیته مشترک داوری توافق داشتیم تا بتوانیم اختلافات بین تجار و صنعت‌گران را آنجا حل و فصل کنیم.

وی درباره سرمایه گذاری چینی ها در ایران گفت: چینی‌ها از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۹ حدود ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد دلار در خارج از کشور سرمایه‌گذاری کردند،

او افزود: یک سوم تجارت چین در اتاق شانگهای انجام می‌شود. این اتاق سال گذشته در نخستین نمایشگاه واردات برای چین توانست ۵۲ میلیارد دلار قرارداد ببندد. امسال نیز ۷۱ میلیارد دلار در طول پنج روز از برگزاری این نمایشگاه قرارداد امضا شد.

خوانساری با انتقاد به حضور ایرانیان در این نمایشگاه گفت:حضور در این نمایشگاه در شان جمهوری اسلامی ایران نبود.متاسفانه ایران در این نمایشگاه به صورت تخصصی شرکت نکرده و تنها در یک غرفه محصولاتی مانند پسته و فرش عرضه می‌کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تجارت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شگفتانه جذاب برای روزبه چشمی