ساخت واحدهای مسکونی سیل‌زدگان اصفهان اوایل سال آینده پایان می‌یابد


ساخت واحدهای مسکونی سیل‌زدگان اصفهان اوایل سال آینده پایان می‌یابد

اصفهان- ایرنا- معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اصفهان گفت: ساخت واحدهای مسکونی و تجاری سیل‌زدگان مناطق غربی و جنوبی استان اکنون با بیش از 65 درصد پیشرفت فیزیکی تا بهار سال آینده پایان می‌یابد.

محسن قوی‌بیان روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: این واحدهای خسارت دیده سیل نوروز سال جاری در شهرستان‌های فریدونشهر در غرب و سمیرم در جنوب استان واقع شدند.

وی با اشاره به ارایه ۲۶۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی بلاعوض به حادثه دیدگان سیل استان اضافه کرد: ۶۰ درصد از خسارت‌دیدگان در این ارتباط به بانک‌ها معرفی شدند تا تسهیلات خود را دریافت کنند.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن اصفهان به ۳۲۸ واحد احداثی شهری و یک هزار و ۷۵۲ واحد احداثی روستایی اشاره و اضافه کرد: تعمیر و مرمت واحدهای تخریبی در مناطق سیل زده استان ۱۰۰ درصد انجام شد همچنین ارایه تسهیلات برای تامین لوازم خانگی به منظور جبران خسارت جزو دیگر برنامه‌های این نهاد بود.

قوی بیان با اشاره به اینکه پیش‌تر وام بهسازی ۲۵۰ میلیون ریال بود، گفت: این میزان در سال ۹۸ به ۴۰۰ میلیون ریال افزایش پیدا کرد و خوشبختانه بانک‌های عامل برای اخذ ضمانت از سفته زنجیره‌ای استفاده کردند و امیدواریم این همکاری تداوم داشته باشد و فراگیرتر شود.

معاون بنیاد مسکن اصفهان با اشاره به طرح کلان در کشور خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی دولت طرح بهسازی ۲۰۰ هزار مسکن روستایی است و در این ارتباط برنامه جامع مسکن روستایی، کم و کِیف پروژه‌ها را مشخص می‌کند.

وی با بیان اینکه بهسازی پنج هزار و ۸۰۰ واحد مسکن روستایی در برنامه استان قرار داشت، تصریح کرد: با افزایش اعتبار این تعداد را به ۱۰ هزار واحد افزایش داده‌ایم.

قوی‌بیان درباره مقاوم‌سازی واحدها برای جلوگیری از خسارات در زمان وقوع پدیده‌های طبیعی مانند سیل، اظهارداشت: در مقوله مقاوم و بهسازی شرایط کلی بلایای طبیعی دیده می‌شود تا خسارات در صورت وقوع هر یک از بلایا تا حد ممکن کم باشد.

بر اساس پیش بینی هواشناسی و هشدار مسوولان، احتمال بارش‌های زیاد و وقوع سیلاب در آذرماه امسال در برخی از نقاط کشور وجود دارد.

در پی بارش‌های بهاره امسال و جاری شدن سیل بخش‌هایی از استان اصفهان مانند مناطق جنوبی و سمیرم، بخش شرقی همچون دهستان‌های بهارستان و کوهستان، جبل، کوهپایه، خورو بیابانک و نائین و شهرستان‌های غرب استان اصفهان از جمله فریدونشهر، فریدن، بویین میاندشت و چادگان آسیب دیدند.

استان افزون‌ بر پنج میلیون نفری اصفهان دارای بیش از یک هزار و ۷۰۰ روستا و آبادی با جمعیت نزدیک به ۶۰۰ هزار نفر است، نزدیک به ۹۰۰ روستای استان اصفهان نیز بیش از ۲۰ خانوار دارد.

بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نخستین نهاد سازندگی است که بعد از پیروزی انقلاب تشکیل شد و خدماتی از جمله بسترسازی تامین مسکن قشرهای کم درآمد جامعه، ساماندهی، بازسازی و بهسازی سکونتگاه های مناطق خسارت دیده روستایی، اجرای طرح‌های هادی روستایی، اعطای تسهیلات قرض الحسنه، صدور اسناد مالکیت روستایی با همکاری اداره ثبت و اسناد و اجرای طرح بهسازی و مقاوم‌سازی مسکن روستایی را به قشرهای کم درآمد جامعه ارائه کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دست رد انگلیس به سینه نتانیاهو درباره سپاه پاسداران