وحدت‌گرایی سیره علوی است/ برای اینکه امام زمان(عج) صدای‌تان را بشنود، گناه نکنید


وحدت‌گرایی سیره علوی است/ برای اینکه امام زمان(عج) صدای‌تان را بشنود، گناه نکنید

حجت‌الاسلام غروی با بیان‌اینکه امیرمومنان امام علی(ع) همواره بر وحدت امت اسلامی تاکید داشتند، گفت: برای اینکه امام زمان(عج) صدای شما را بشنود، گناه نکنید. از گناهان مجازی و بردن ‌آبروی مومن بپرهیزید.

به گزارش خبرنگار گروه مهدویت و غدیر خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام «سیدمحمدعلی غروی» به مناسبت ولادت پیامبر(ص) و امام صادق(ع) در مراسم دعای ندبه مهدیه تهران، اظهار کرد: وحدت دست برداشتن از عقاید نیست اما با این وجود برادران اهل سنت و شیعه با هم نزاع ندارند.

این استاد حوزه علمیه افزود: پس از رحلت پیامبر(ص)، امیرمومنان امام علی(ع) همواره بر وحدت امت اسلامی تاکید داشتند با اینکه حق خلافت را از ایشان گرفته بودند.

وی تصریح کرد: برخی حرکات، خیانت به اهل‌بیت(ع) است که سبب تقویت و تایید اعمال زشت گروه‌های خطرناک و افراطی داعش می‌شود.

حجت‌الاسلام غروی با اشاره به اتفاقات زمان تولد پیامبر(ص) بیان کرد:‌ با تولد حضرت(ص) نشانه‌هایی آشکار شد که رحمت را برای مردم مژده می‌داد، با آمدن اسلام و پیامبر(ص) بسیاری از تلخی‌ها و مصائب بشر از بین رفت.

وی ادامه داد: با تولد پیامبر(ص) کاخ کسری که نماد قدرت آن روزگار بود، تَرَک برداشت یعنی با ولادت حضرت(ص) به مرور سلطان پرستی و قدرت‌پرستی از بین می‌رود، پیامبر(ص) زنجیرهای اسارت و خرافات را از گردن مردم برداشت.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به آیاتی از قرآن مجید مبنی بر اینکه ای پیامبر(ص) خداوند به تو عنایت کرده است و اخلاق تو را بهترین قرار داده است، گفت: یعنی همه کار در این عالم به دست خداوند است بنابراین در هر کاری به خدا تکیه کنید، اگر خدا پشت و پناه انسان باشد شخص در بسیاری از مسائل قوی خواهد بود.

حجت‌الاسلام غروی با اشاره به آیات قرآن کریم، تاکید کرد: در آیات نورانی وحی آمده: ای پیامبر(ص) از الطاف خداوند است که تو نرم‌خو هستی، از عواملی که پیامبر(ص) را موفق کرد همین خُلق عظیم ایشان بود حضرت(ص) قهرمان اخلاق و انصاف بودند.

وی افزود: خداوند می‌فرماید ای پیامبر(ص) اگر تو بدزبان و خشن بودی مردم از گرد تو پراکنده می‌شدند، ای پیامبر(ص) ببخش مردمی را که با تو بد برخورد می‌کنند. با همین رفتارهای خوب پیامبر(ص) بسیاری از مردم مسلمان می‌شدند.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه پیامبر(ص) عقل کل عالم بودند اما با مردم مشورت می‌کردند، گفت: این دستور و فرهنگ اهل‌بیت(ع) است که ما از آنان برای زندگی فردی و اجتماعی خود الگو بگیریم.

حجت‌الاسلام غروی با بیان اینکه با ولادت پیامبر(ص) تحول بزرگی ایجاد شد و حضرت(ص) زیبایی‌ها را با خود ‌آوردند، اظهار کرد: پیامبر(ص) ماموریت داشتند که امر به معروف و نهی از منکر کنند همه زیبایی‌ها و پاکی‌ها را برای بشر حلال و ناپاکی‌ها را حرام کرده و زنجیرهای خرافات را از گردن مردم بردارند، یکی از این خرافات اعتقاد زنده به گور کردن دختران بود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بهترین و بالاترین انسان‌ها در مسیر اسلام کسانی هستند که در جهت ترک گناه تلاش و کوشش می‌کنند، برای اینکه امام زمان(عج) صدای شما را بشنود و خدمت حضرت(عج) برسید، گناه نکنید. امروز در فضای مجازی غیبت، تهمت، آبروی مومنی را بردن، از بین رفتن قبح ارتباط محرم و نامحرم گناهانی است که باید از آنها پرهیز کنید.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | تصویری که هواداران احسان علیخانی را حسابی نگران کرد؛ جنجال برای یک عکس فوتوشاپی!