هفته کتاب و کتابخوانی دومین اتفاق مهم در حوزه کتاب است


هفته کتاب و کتابخوانی دومین اتفاق مهم در حوزه کتاب است

سلگی با بیان اینکه هفته کتاب به تعمیق برنامه های کتاب و کتابخوانی اختصاص دارد، گفت: گزارشی از سومین موج پیمایش مصرف کالاهای فرهنگی رونمایی می شود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، «محمد سلگی» صبح امروز شنبه 25 آبان در دومین همایش ملی حقوق نشر که در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات برگزار شد ضمن تبریک هفته کتاب گفت: امروز روز دوم از هفته کتاب است. امسال بیست و هفتمین دوره هفته کتاب برگزار می شود. خانه کتاب مجری برنامه های این هفته است و مراکز مختلف برای برپایی این برنامه تلاش می کنند. هفته کتاب دومین اتفاق مهم مربوط به کتاب در کشور است. اولین اتفاق برپایی نمایشگاه بین المللی کتاب است. در نیمه اول سال در کشورمان نمایشگاه کتاب را داریم و در نیمه دوم هفته کتاب را.

رییس پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات اظهار داشت: حسن برنامه های هفته کتاب در این است که 27 سال تداوم داشته است. به بهانه هفته کتاب هزاران برنامه از جمله نمایشگاه های کتاب در مدارس و دانشگاه ها نشست های نقد و بررسی، سخنرانی ها، برنامه های ترویجی و تشویقی کتابداران برگزار می شود. 15 سال درگیر برنامه های کتاب بودم و می دانم که چه زحمتی دارد. هفته کتاب به نوعی به تعمیق برنامه های کتاب و کتابخوانی اختصاص دارد. نمایشگاه کتاب بیشتر برنامه توزیع کتاب را مد نظر دارد.

وی با بیان اینکه پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات برنامه های مختلفی برای هفته کتاب تدارک دیده است، عنوان کرد: پنج نشست برای این هفته در نظر گرفتیم. گزارشی از سومین موج پیمایش مصرف کالاهای فرهنگی همزمان با هفته کتاب رونمایی می شود. برای این پیمایش 16 هزار نمونه انتخاب کردیم و مصرف فرهنگی را بررسی کردیم. اینکه وزیر محترم ارشاد سرانه مطالعه را 13 دقیقه اعلام کردند، نتیجه این پیمایش است.

سلگی با اشاره به اینکه حقوق نشر یکی از حوزه های مهم کتاب است، اظهار داشت: رابطه ناشر و مولف یک بخش حقوق نشر است. رابطه ناشران و دولت بحث ضوابط نشر را دربر می گیرد. ضرورت ایجاب می کند که به حقوق نشر بپردازیم.

پایان پیام/31

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان