پلاتینی: کمک داور ویدئویی یک «کابوس محض» است


پلاتینی: کمک داور ویدئویی یک «کابوس محض» است

تهران- ایرنا- «میشل پلاتینی» با انتقاد از فناوری کمک داور ویدئویی (VAR) که از ابتدای معرفی آن به دنیای فوتبال منتقد صریح آن بود، این فناوری را یک «کابوس محض» خواند.

رییس اسبق اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) اظهار داشت: VAR برای آنکه توضیح دهد چرا قادر به حل مشکل مربوط به یک صحنه نیست، به ۳۰ دقیقه زمان نیاز دارد.

وی ادامه داد: این فناوری تصمیمات را وارونه می‌کند؛ به شخصه مخالف آن هستم؛ فکر می کنم VAR یک فناوری سراسر بی‌مصرف و آشغال است و متاسفانه نمی‌توانیم به عقب برگردیم.

یوفا به تازگی استفاده از فناوری پخش مجدد ویدئویی را نیز به رقابت‌های فصل جدید لیگ قهرمانان اضافه کرده است.

پلاتینی پس از اتمام دوران محرومیت ۴ ساله‌اش در اکتبر سال جاری، از اعتقاد خود مبنی بر تواناییش برای نقش آفرینی در فوتبال پرده برداشت.

اسطوره تیم ملی فرانسه که سه بار توپ طلا را به خانه برده انتظار می‌رفت در سال ۲۰۱۶ جانشین «سپ بلاتر» در فیفا شود اما چند ماه بعد به شکلی عجیب بی‌آبرو شد.

وی در این خصوص افزود: در ۶۴ سالگی، این فرصت را دارم تا آخرین ماجراجویی خود را در فوتبال تجربه کنم اما هیچ جایی برای اشتباه ندارم و باید به خوبی در مورد این موضوع فکر کنم. در فیفا کسی من را به عنوان رییس نمی‌خواست اما می‌خواستم از فوتبال دفاع کنم و تنها فوتبالیستی بودم که می‌توانست رییس فیفا شود.

پلاتینی در پایان تاکید کرد که در حال حاضر هیچ ارتباطی با بلاتر یا «جیانی اینفانتینو» ریبیس کنونی فیفا ندارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود نوحه ضربت خوردن امام علی