راه موفقیت کشور اعتماد به جوانان است


راه موفقیت کشور اعتماد به جوانان است

تهران- ایرنا- عضو هیات امنای بنیاد حامیان دانشگاه تهران گفت: اگر از جوانان نوآور و خلاق حمایت نکنیم نمی‌توانیم با کشورهایی که به سرعت در حال پیشرفت در حوزه تکنولوژی هستند رقابت کنیم؛ بنابراین راه موفقیت کشور اعتماد به جوانان است.

ابراهیم جمیلی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا با اشاره به «جشنواره اندیشمندان و دانشندان جوان» اظهار داشت: از زمان اعلام فراخوان این جشنواره تا کنون ۵۰۰ ایده از دانشجویان علوم پایه دریافت شده و ۶ ایده موفق به کسب اعتبار پژوهشی شد.

وی ادامه داد: بنیاد حامیان دانشگاه تهران اولین بخش خصوصی بود که در رابطه با کارآفرینی نوین و استفاده و تشویق ایده دانشجویان، برگزاری جشنواره اندیشمندان و داشمندان جوان را آغاز کرد.

جمیلی با بیان اینکه دور اول و دوم این جشنواره با موفقیت سپری شد، تصریح کرد: دوره سوم جشنواره ۷ آذر ماه امسال در دانشگاه تهران برگزار و نتایج آن اعلام می‌شود.

عضو هیات امنای بنیاد حامیان دانشگاه تهران عنوان کرد: در حوزه علوم پایه ما جشنواره ای تخصصی نداشتیم و این خلاء احساس می‌شد. زیرا اکثر جشنواره‌هایی که در ایران برگزار می‌شدند، در حوزه علوم انسانی و مهندسی بود.

جمیلی با بیان اینکه استقبال جوانان از این جشنواره بی‌نظیر است، اظهار داشت: در دور سوم به جای حمایت از ایده‌های فردی حمایت از ایده‌های تیمی آغاز شد.

وی با اشاره به این سیستم حمایتی عنوان کرد: حمایت از ایده‌های تیمی باعث می‌شود شکل‌گیری استارتاپ‌ها و کارآفرینی نوین سرعت بیشتری بگیرد و همکاری با دانشگاه و پارک دانشگاه تهران باعث شده امسال معاونت علمی ریاست جمهوری نیز امیدوارانه از جشنواره و تیم‌ها حمایت کند.

جمیلی تصریح کرد: زمان ارسال ایده‌ها به دوره سوم «جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان» به پایان رسیده و مرحله اول داوری علمی پایان یافت و داوری کسب و کار آغاز شده است و در حال حاضر امکان ارائه ایده جدید وجود ندارد.

عضو هیات امنای بنیاد حامیان دانشگاه تهران با اشاره به عوامل پیشرفت استارتاپ در کشور، گفت: اگر بتوانیم در یک محیط علمی و کارشناسی شده از گروه‌های استارتاپی و هسته‌های نوآور حمایت کنیم باعث تقویت حوزه دانش بنیان می‌شود. همچنین وظیفه تمامی متولیان این حوزه است که از ایده‌های جوانان حمایت لازم را داشته باشند.

وی در ادامه عنوان کرد: ما باید به جوانان اعتماد بیشتری داشته باشیم و فضا را برای کار آن‌ها باز و فرصت سازی کنیم. در این صورت موفقیت حاصل می‌شود و مسئله اشتغال که در کشور ما با جمعیت جوان دغدغه به شمار می‌رود، رفع می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لعیا زنگنه راه بهاره رهنما را می رود!/ عکس