سه‌شنبه هیجان‌انگیز آسیا در روز استراحت ایران و بزرگان؛ همه ‌نگاه‌ها به امان


سه‌شنبه هیجان‌انگیز آسیا در روز استراحت ایران و بزرگان؛ همه ‌نگاه‌ها به امان

تهران- ایرنا- در هفته‌ای که بیشتر تیم‌های بزرگ قاره کهن از جمله ایران استراحت دارند؛ ممکن است عربستان و کره جنوبی صدر جدول را از دست بدهند.

دور برگشت رقابت‌های مرحله دوم انتخابی جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر و جام ملت‌های ۲۰۲۳ چین فردا (سه‌شنبه) با برگزاری ۱۶ بازی در گروه‌های هشت‌گانه پیگیری می‌شود و در این بین چند مسابقه حساس هم به انجام خواهد رسید. جدال عراق و بحرین در شهر امان اردن اهمیت فوق‌العاده زیادی برای تیم ملی فوتبال کشورمان خواهد داشت.

گروه یک:

در این گروه سوریه با ۱۲ امتیاز و با فاصله پنج امتیاز نسبت به چین و فیلیپین در صدر جدول رده‌بندی قرار دارد. در این هفته چین بدون سرمربی استراحت دارد. سوریه در صورت شکست دادن فیلیپین، ۱۵ امتیازی می‌شود و تقریبا جایگاه نخست خود را قطعی خواهد کرد. مالدیو هم در دیگر دیدار به دنبال ثبت دومین برد مقابل گوام خواهد بود.

مالدیو - گوام

سوریه - فیلیپین

گروه دوم:

استرالیای صدرنشین در این هفته استراحت خواهد داشت. در حال حاضر رقابت اصلی در این گروه بین کویت و اردن برای کسب مقام دوم است. آنها با ۷ امتیاز در رده‌های دوم و سوم هستند. کویت کار سختی برای پیروزی مقابل نپال سه امتیازی ندارد. همانطور که اردن نیز در جدال با چین تایپه صفر امتیازی با چالش دشواری روبرو نخواهد شد. تفاضل گل کویت در حال حاضر ۱۳+ و اردن ۳+ است.

کویت – نپال

اردن – چین تایپه

گروه سوم:

شاگردان مارک ویلموتس در حالی استراحت می‌کنند که یک جدال فوق‌العاده حساس در شهر امان برگزار می‌شود. عراق ۱۰ امتیازی و صدرنشین باید در کشور ثالث، به مصاف تیم دوم گروه یعنی بحرین هشت امتیازی برود. نتیجه این دیدار در مشخص شدن تکلیف تیم ملی ایران بسیار تاثیرگذار است. عراق با پیروزی در این مسابقه تقریبا صدرنشینی و صعود مستقیم خود را قطعی می‌کند اما شکست یا تساوی آنها در برابر بحرین، همه چیز را در ابهام نگه می‌دارد. دیگر دیدار گروه بین ۲ تیم یک امتیازی برگزار خواهد شد.

هنگ کنگ – کامبوج

عراق – بحرین

گروه چهارم:

شکست تلخ برابر عربستان باعث شده تا مردان وادیم آبراموف در ازبکستان فقط و فقط از جدال خانگی برابر فلسطین تنها برد بخواهند. ازبکستان در صورت رسیدن به سه امتیاز این مسابقه با توجه به استراحت عربستان، به طور موقت با ۹ امتیاز به صدر جدول صعود خواهد کرد. یمن پنج امتیازی و سنگاپور چهار امتیازی نیز برای اینکه همچنان برای صعود شانس داشته باشند باید به برتری برسند.

ازبکستان – فلسطین

یمن – سنگاپور

گروه پنجم:

قطر در دیدار رفت برابر افغانستان ۶ گل زد اما حالا تیم فلیکس سانچز برای رویارویی با مردان انوش دستگیر کار دشواری خواهند داشت. افغانستان برای رسیدن به جام ملت‌های آسیا تلاش می‌کند و امیدی به صعود به مرحله نهایی انتخابی جام‌جهانی ندارد. قطر اما در صورت پیروزی، بدون توجه به نتیجه جدال عمان و هندوستان در صدر جدول گروه باقی خواهد ماند. عمان با ۹ امتیاز دوم است و هند با سه امتیاز پشت سر افغانستان چهار امتیازی در رده چهارم قرار دارد.

افغانستان – قطر

عمان – هندوستان

گروه ششم:

ژاپن استراحت دارد و ۲ بازی دیگر هم بین چهار تیم نه چندان قدرتمند برگزار خواهد شد. قرقیزستان و تاجیکستان رقابت اصلی را برای کسب مقام دوم دارند. این ۲ تیم در جدالی ۶ امتیازی به مصاف یکدیگر خواهند رفت و تیم برنده شانس بیشتری برای قرار گرفتن در رده دوم دارد. میانمار و مغولستان نیز سه امتیازی هستند و تیم برنده کورسوی امیدی برای کسب عنوان دومی خواهد داشت.

میانمار – مغولستان

قرقیزستان – تاجیکستان

گروه هفتم:

این گروه یکی از پیچیده‌ترین گروه‌های مرحله دوم انتخابی است. امارات با ۶ امتیاز تیم سوم گروه است و در این هفته هم استراحت دارد. بالاتر از آنها ویتنام و تایلند قرار دارند که به ترتیب ۱۰ و هفت امتیاز جمع آوری کرده‌اند. ویتنام در صورت شکست دادن میهمان خود ۱۳ امتیازی می‌شود و به نوعی گام بلندی برای سرگروهی برمی‌دارد ولی تساوی یا برد تایلند همه چیز را به هفته آخر می‌کشاند. مالزی دیگر تیم ۶ امتیازی گروه هم به مصاف تیم بدون امتیاز اندونزی می‌رود و در صورت پیروزی، با ۹ امتیاز حداقل، امارات را به رده چهارم گروه خواهد فرستاد.

مالزی – اندونزی

ویتنام – تایلند

گروه هشتم:

کره جنوبی صدرنشین در این هفته استراحت می‌کند. حساس‌ترین بازی گروه بین لبنان و کره شمالی برگزار خواهد شد. ۲ تیمی که فعلا ۷ امتیاز دارند و فاصله‌شان با کره جنوبی تنها یک امتیاز است. برنده این مسابقه به طور به طور موقت صدرنشین می‌شود و شانس بالایی برای کسب عنوان دومی خواهد داشت. ترکمنستان ۶ امتیازی نیز در صورت کسب پیروزی محتمل مقابل سریلانکای صفر امتیازی ۹ امتیازی می‌شود و نه تنها کره جنوبی را پشت سر خواهد گذاشت بلکه در صورت به تساوی رسیدن لبنان و کره شمالی، در رده اول گروه هشتم قرار می‌گیرد.

ترکمنستان – سریلانکا

لبنان – کره شمالی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها