تولید 300 هزار نهال تزیینی در قشم


تولید 300 هزار نهال تزیینی در قشم

قشم- ایرنا- امسال 300 هزار نهال از گونه‌های گیاهی سازگار با آب و هوای جزیره به منظور استفاده در عرصه های فضای سبز قشم تولید شد.

مدیر امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم عصر دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: این مدیریت در تولید انواع گوناگون گیاهان تزیین شهری به خودکفایی رسیده است.

فرج طهماسبی افزود: همچنین از ابتدای سال جاری بیش از یکهزار اصله درخت گلدار در عرصه های فضای سبز جزیره غرس شد.

وی ادامه داد: کاشت درختان گل‌دار با رنگ‌های متنوع، چهره‌ای متفاوت از قشم را در معرض دید گردشگران قرار می‌دهد.

مدیر امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: این درختان شامل گونه‌های جاتروفا، پلومریا، سرانتیس، مشعل جنگل و سایر گونه‌های سازگار با جغرافیای منطقه است.

به گفته وی، تغییر طراحی و الگوی کاشت باغچه گل‌های فصلی، ساخت پارک‌های محله‌ای در شهرک‌های سیستان، بوستان و میدان ورودی روستای هُلُر از دیگر اقدامات این مدیریت تا کنون است.

طهماسبی افزود: هم‌اکنون آماده‎سازی بیش از یک هزار مترمربع فضا در منطقه‌های مختلف شهر قشم برای کاشت گیاهان فصلی و دایمی در حال اجراست که با تکمیل آن سرانه فضای سبز قشم برای هر فرد به ۱۳.۵ مترمربع افزایش خواهد یافت.

وی ادامه داد: امسال با هدف توسعه شبکه آبیاری در عرصه فضای سبز قشم، بیش از پنج هزار متر لوله‌گذاری شده است.

مدیر امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشمخاطرنشان کرد: در این راستا طرح نوسازی و اصلاح سیستم های مکانیکال و الکتریکال شبکه آبیاری فضای سبز شهر قشم در حال اجراست.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده‌است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قشم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | انتقال مجروحین حمله هوایی به پایگاه کالسو به مراکز درمانی بابل در جنوب بغداد