رفع مشکلات زیرساختی جمعیت را به روستاهای گرمسار بازگرداند


رفع مشکلات زیرساختی جمعیت را به روستاهای گرمسار بازگرداند

سمنان- ایرنا- نماینده مردم شهرستان‌های گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی گفت: رفع مشکلات زیرساختی مانند آب، برق و گاز در دولت تدبیر و امید جمعیت را به روستاهای غرب استان سمنان برگرداند.

غلامرضا کاتب روز دوشنبه در آیین افتتاح و کلنگ‌زنی مجتمع آبرسانی به ۳۱ روستای شهرستان گرمسار و آرادان در استان سمنان با حضور وزیر نیرو، افزود: برخی روستاهای شهرستان‌های گرمسار و آرادان در ۳۰ سال گذشته خالی از سکنه شد به طوری که حتی زیرساخت‌های برق‌رسانی در آن‌ها جمع‌آوری شده بود.

وی بیان کرد: طی سه سال اخیر، با تامین و ایجاد زیرساخت‌های لازم به منظور رفاه و معیشت روستاییان، دیگر هیچ روستای خالی از سکنه در شهرستان‌های گرمسار و آرادان وجود ندارد.

نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: جمعیت در گرمسار افزایش هشت درصدی داشت و در غرب استان سمنان مهاجرت معکوس در حال رخ دادن است.

وی با اشاره به نرخ پایین بیکاری در استان سمنان، خاطرنشان کرد: کسب رتبه‌های برتر توسط عشایر و تعاونی‌ها مانند دام‌داران این استان از عزم مردم ناشی می‌شود.

کاتب یادآور شد: مسوولان در سخت‌ترین شرایط اقتصادی دست از خدمت به مردم برنداشتند و ملت نیز به دنیا نشان داد در این شرایط با اقتدار ایستادگی می‌کند.

طرح‌های آبرسانی با جدیت پیگیری شود

نماینده مردم شهرستان‌های گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح آب‌رسانی از سد نمرود به این شهرستان ۹۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امید است به زودی مراحل پایانی این طرح آبرسانی تکمیل شود.

وی اظهارداشت: تکمیل طرح بهره مندی ۷۵ روستای گرمسار و آرادان از آب شیرین با کیفیت از مهمترین طرح های آب‌رسانی کنونی در این دو شهرستان است.

کاتب تصریح کرد: امروز برای رفع مشکلات آب‌رسانی به گرمسار و آرادان باید ظرفیت طرح تصفیه‌خانه از ۵۷۰ لیتر بر ثانیه به ۶۷۰ لیتر بر ثانیه ارتقا یابد که برای این مساله ۱۵ میلیارد ریال اعتبار هزینه شد و با تخصیص ۷۵ میلیارد ریال دیگر از محل اعتبارات تنش آبی کشور می‌توان از این طرح بهره‌برداری کرد.

نماینده مردم شهرستان‌های گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: شرکت آب منطقه ای استان سمنان برای اتمام طرح آبرسانی به روستاهای غرب استان و بهره‌مندی مردم از آب آشامیدنی سالم عزم جدی داشته باشد.

وزیر نیرو برای افتتاح طرح های آب و برق به شهرستان های گرمسار و آرادان در غرب استان سمنان سفر کرد، حمیدرضا جانباز معاون وزیر و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور وزیر نیرو را در سفر به استان سمنان همراهی می کند.

وزارت نیرو در قالب پویش « هر هفته الف - ب - ایران» ۲۲۷ طرح آب و برق کشور را با اعتباری بالغ بر ۳۳۰ هزار میلیارد ریال در ۳۱ استان تا پایان امسال افتتاح می کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صحبت های دادستان کل کشور درباره اجرای طرح نور