جشنواره تئاتر رضوان در مشهد آغاز شد


جشنواره تئاتر رضوان در مشهد آغاز شد

مشهد- ایرنا- بیست و نهمین جشنواره تئاتر خراسان رضوی با عنوان رضوان روز دوشنبه طی مراسمی نمادین با حضور مسئولان اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در منزل شهید حسین محرابی از شهدای والامقام مدافع حرم، در مشهد آغاز شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در این مراسم با گرامیداشت یاد و نام شهیدان به ویژه شهدای مدافع حرم و شهید محرابی، گفت: در پی ارایه ۱۴۵ اثر نمایشی به دبیرخانه جشنواره تئاتر استانی رضوان ۱۲۰ اثر به مرحله بازبینی رسید و بقیه آنها به دلایل مختلف از جمله نداشتن مجوز نویسنده و یا امکانات لازمه از گردونه جشنواره کنار گذاشته شدند.

جعفر مروارید عمده متون نمایشی ارایه شده به جشنواره رضوان را "جدید و مربوط به نویسندگان بومی" اعلام و بیان کرد: پس از بازخوانی متون ۱۲۰ اثر نیز در این مرحله ۳۰ اثر دیگر حذف شدند. در ادامه بررسیها سه داور بازبین در ۱۵ شهرستان استان خراسان رضوی ظرف فرصتی چهار هفته‌ای ۹۰ اثر نمایشی باقیمانده را مورد بازبینی قرار دادند. از این تعداد ۴۵ اثر از مشهد و بقیه آنها از دیگر شهرستانهای استان به جشنواره ارایه شده‌اند.

وی اضافه کرد: در نهایت ۱۴ اثر از گروه‌های نمایشی مشهد و ۶ شهرستان دیگر استان خراسان رضوی به بیست و نهمین جشنواره تئاتر استانی رضوان راه یافته‌ است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: سهمیه این استان دو اثر نمایشی برای شرکت در جشنواره تئاتر فجر است که پس از انتخاب هیات داوران، این دو اثر نمایشی برگزیده می شود.

رئیس انجمن نمایش خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: آثار راه‌یافته به این جشنواره در سالن‌های اشراق، تماشاخانه خورشید، تماشاخانه هنرهای زیبا، تماشاخانه بهار و سالن اصلی تئاتر شهر مشهد اجرا می‌شود.

آرش خیرآبادی افزود: روزانه پنج اثر از این آثار از ساعت ۱۰ صبح تا ۲۱ شب به اجرا در خواهد آمد.

وی ادامه داد: در بیست و هشتمین جشنواره تئاتر استانی خراسان رضوی ۸۸ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده بود که از این تعداد ۴۳ اثر به مرحله بازبینی رسید ولی در جشنواره امسال ۹۰ اثر نمایشی به مرحله بازبینی رسید که تعداد آثار رسیده به جشنواره امسال نشان‌دهنده ارتقای سطح کمی و کیفی آثار نمایشی حوزه شهرستانی است.

اختتامیه جشنواره تئاتر استانی خراسان رضوی (رضوان) روز پنجشنبه ۳۰ آبان ماه ساعت ۹ صبح در محل سالن اصلی تئاتر شهر در مشهد برگزار می‌شود.

خراسان رضوی ۴۴ گروه نمایشی دارد که تقریباً همه آنها فعال و نیمی از این گروه‌ها در مشهد هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهاره افشاری با یک چهره متفاوت پیداش شد | بهاره افشاری دیگر قابل شناخت نیست