قاچاقچیان کالا در خلخال بیش از سه میلیارد ریال جریمه شدند


قاچاقچیان کالا در خلخال بیش از سه میلیارد ریال جریمه شدند

اردبیل _ ایرنا _ رئیس اداره تعزیرات حکومتی خلخال گفت: امسال قاچاقچیان کالا در این شهرستان به پرداخت سه میلیارد و 200 میلیون ریال جریمه در حق دولت محکوم شدند.

بابک مرسلی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این مدت ۴۰ پرونده قاچاق کالا و عرضه کلاای خارج از شبکه در اداره تعزیرات حکومتی خلخال تشکیل و برای ۳۳ مورد پرونده‌ها رای صادر شده و هفت پرونده قاچاق کالا نیز در حال رسیدگی است.

او با بیان اینکه عرضه و فروش کالای قاچاق جرم محسوب شده و شامل جزای نقدی و سایر مجازات‌های در نظر گرفته شده در قانون قاچاق کالا است، اظهارکرد: بسیاری از فروشندگان و یا خریداران کالای قاچاق با قوانین مربوط به این بحث ناآگاه بوده و یا اطلاعات آنها در این خصوص در حد ضعیف و محدود است.

او گفت که انتظار می‌رود اتاق اصناف و اتحادیه‌های صنفی شهرستان با برگزاری جلسات آموزشی و توجیهی برای زیرمجموعه‌های صنفی خود آنها را از قوانین مربوط به قاچاق کالا در کشور مطلع کنند تا دچار ضرر و زیان ناشی از تشکیل پرونده‌های قاچاق و پرداخت جرایم مربوط به عرضه و فروش کالای قاچاق نشوند.

وی اظهارداشت: مردم در صورت مشاهده موارد تخلف اقتصادی و قاچاق کالا اطلاع‌رسانی کرده و موارد را از طریق سامانه تلفنی ۱۲۴ اداره صنعت ،معدن و تجارت و یا تلفن شماره ۱۳۵ تعزیرات حکومتی اطلاع دهند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کنایه معاون رئیسی به ادعای یک رسانه عربی