افزایش 5.1 درصدی طلاق در استان اردبیل


افزایش 5.1 درصدی طلاق در استان اردبیل

اردبیل- ایرنا- معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری دادگستری استان اردبیل اعلام کرد: میزان طلاق در این استان طی 6 ماه نخست امسال 5.1 درصد افزایش یافته و از هر چهار ازدواج، یک مورد منجر به طلاق شده است.

یوسف خدادادی روز دوشنبه در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان اردبیل میزان طلاق ثبت شده در ۶ ماه نخست امسال در استان اردبیل را یک هزار و ۵۵۳ فقره اعلام کرد و افزود: این آمار در سال گذشته یک هزار و ۴۷۷ فقره بوده است.

وی وجود حتی یک مورد طلاق را هم زیاد عنوان کرد و ادامه داد: آهنگ طلاق در سال‌های گذشته سرسام آور و زیاد بوده و سالانه بین ۱۵ تا ۲۰ درصد افزایش داشت ولی خوشبختانه روند افزایش طلاق در سال جاری تا حدودی کند شده و به ۵.۱ درصد رسیده است.

خدادادی آموزش قبل از ازدواج را در کاهش وقوع طلاق موثر خواند و بیان کرد: حدود ۲ دهه پیش، از هر ۲۰ ازدواج در استان اردبیل یک مورد منجر به طلاق می‌شد ولی اکنون از هر چهار ازدواج بکی منجر به طلاق می‌شود.

وی اضافه کرد: همزمان با افزایش طلاق، میزان ازدواج در استان اردبیل در ۶ ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹.۸ درصد کاهش یافته است.

معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری دادگستری استان اردبیل همچنین گفت: سال گذشته هفت هزار و ۲۲۷ مورد ازدواج در سطح استان به ثبت رسیده بود که این آمار امسال به ۶ هزار و ۵۲۱ مورد کاهش یافته است.

وی بیان کرد: طرح آموزش قبل از ازدواج توسط دادگستری استان اردبیل ارائه شد و هم اکنون به عنوان یکی طرح ملی در سطح کشور در حال اجراست و اثرات مثبتی در فرایند ازدواج و طلاق داشته است.

خدادادی خواستار الزامی شدن زوجین برای مراجعه به مراکز مشاوره قبل از ازدواج شد و افزود: این امر در کاهش خشونت خانگی، طلاق و هر گونه بزه داخل خانواده موثر خواهد بود.

وی اضافه کرد: در سال جاری پنج هزار و ۴.۳ فقره پرونده در حوزه خانواده شامل موضوعات مربوط به طلاق، نفقه، مهریه، جهیزیه و الزام به تمکین در مراجع قضایی استان تشکیل شده که رقم زیادی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر لطف حق به صورت داستان + متن شعر