تقدیر رئیس سازمان تبلیغات از عوامل برگزاری بزرگداشت مردم مهران


تقدیر رئیس سازمان تبلیغات از عوامل برگزاری بزرگداشت مردم مهران

تهران- ایرنا- رئیس سازمان تبلیغات اسلامی طی پیام‌هایی از برگزارکنندگان آیین بزرگداشت اهالی شهر مهران به دلیل زحمات این مردم در ایام اربعین امام حسین (ع)، تشکر کرد.

به گزارش سازمان تبلیغات اسلامی حجت‌ الاسلام محمد قمی روز دوشنبه در پیام های جداگانه‌ای خطاب به حجت‌ الاسلام‌ محمد فتاحی مدیر کل تبلیغات اسلامی استان ایلام، سیدامیرناصر جاوید رئیس اداره روابط عمومی و احمد مداحی، از زحمات آنان در جریان برگزاری آیین بزرگداشت مردم شهر مهران تقدیر و تشکر کرد.

در پیام رئیس سازمان تبلیغات اسلامی خطاب به این افراد آمده است: «از تکاپوی انقلابی و تلاش مسئولانه شما در آیین بزرگداشت مردم عزیز «حسینیه مهران» پس از زحمت قریب به دو ماه ایشان در خدمتگزاری به زوار اربعین حضرت اباعبدالله (سلام الله علیه)، ‌عمیقا قدردانی می‌کنم. امید آن که به تفضل خداوند متعال و ادعیه حضرت بقیةالله (روحی فداه)،‌ با استمرار، تمرکز و بسیج همت‌ها، ‌توجهات و همکاری های همگان، به بارنشینی کامل این طرح نورانی را به برکت زحمات شما و سایر همسنگران ارجمند در سال‌های آینده شاهد باشیم.»

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی هفته گذشته کشور در همایش تقدیر از موکب‌داران اربعین استان ایلام گفت: مسئولان باید زیرساخت های اربعین را برای استان ایلام فراهم کنند، نگاه ها به مهران تنها معطوف به همان زمان حضور حجم زائران نباشد و در طول سال به مردم مهران و ایلام توجه کنند.

اربعین یک حرکت برخاسته از دل و حرکت های خودجوش مردمی است و به برکت اربعین و مکتب عاشورا مهران در سطح جهان بلندآوازه شد. مردم همواره در اینگونه برنامه ها پیشرو و پیشقدم تر از مسئولان بوده اند و هرجا مردم ورود کرده اند نتیحه کار رضایت بخش است. برگزاری هر چه باشکوه تر و بهتر اربعین و ارائه خدمات مطلوب و تسهیل در تردد زائران دغدغه همه مردم، موکب داران، مسئولان و دست اندرکاران اربعین است.

مهران در ۲۰ روز پذیرای ۲۴۰ برابر جمعیت خود بود

شهر مهران دارای ۱۷ هزار نفر جمعیت و پنج هزار و ۲۷ خانوار ساکن است که در ایام اربعین و از اول ماه صفر تا چند روز بعد از اربعین پذیرای بیش از ۲۴۰ برابر جمعیت خود است که در مسیر رفت یا برگشت از این شهر کوچک تردد کردند. همه ساله همزمان با اوج تردد زائران اربعین از اقصی نقاط کشور و حتی کشورهای خارجی عملا زندگی روزمره و عادی شهر مهران مختل می‌شود و همه زندگی آنها تحت تاثیر وقایع اربعین قرار می‌گیرد و شهر مهران به یک پارکینگ بزرگ تبدیل می‌شود، تردد شهروندان با سختی همراه است و مدارس تعطیل می‌شود و روال کار تمامی ادارات اربعین محور می‌شود.

تقدیر رئیس سازمان تبلیغات از عوامل برگزاری بزرگداشت مردم مهران

با وجود پارکینگ‌های متعدد در خارج شهر مهران از جمله پارکنیگ بزرگ اربعین بسیاری از زائران ماشین‌های خود را در داخل معابر عمومی و کوچه‌های شهر مهران پارک می‌کنند و این موضوع رفت و آمد پیاده و سواره ساکنان شهر را مختل می‌کند.

اربعین امسال بیش از چهار میلیون نفر از مهران تردد کردند که در اربعین سال‌های گذشته به طور میانگین ۲ و نیم میلیون نفر از مهران عبور کرده‌اند. امنیت در هر دو سوی مرز، نزدیکی جغرافیایی مهران به عتبات عالیات و مشترکات مذهبی و قومی بین استان ایلام و استان واسط در آن سوی مرز باعث شده است که مهران مقصد اول بیشتر زائران اربعین باشد. در این مرز سالانه بیش از پنج میلیون مسافر تردد می‌کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ماجرای ترک یک برنامه تلویزیونی توسط زهرا شجاعی