توقف روند کاهش استفاده از آنتی بیوتیک‌های حیوانی


به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما (http://www.iribnews.ir) به نقل از فرانس پرس؛ سازمان امنیت غذایی و بهداشتی فرانسه روز...

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما به نقل از فرانس پرس؛ سازمان امنیت غذایی و بهداشتی فرانسه روز دوشنبه اعلام کرد کاهش استفاده از آنتی بیوتیک روی دام‌ها و سایر حیوانات در فرانسه در سال ۲۰۱۸ پس از آنکه به مدت ۸ سال به شدت کاهش یافت، به پایین‌ترین حد رسید.
فرانسه سال ۲۰۱۲ نخستین طرح دولتی پنج ساله را برای کاهش استفاده از آنتی بیوتیک‌ها برای سلامت حیوانات هم برای دام‌ها و هم سایر حیوانات آغاز کرد. این طرح که اکو آنتی بیو نام دارد برای پنج سال دیگر یعنی تا سال ۲۰۲۱ از سر گرفته شد. پس از کاهش مصرف آنتی بیوتیک برای حیوانات که از سال ۲۰۱۱ مشاهده شد، استفاده از آنتی بیوتیک برای حیوانات در سال ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸، ۰.۷ درصد افزایش یافت که این افزایش در میان گونه‌های متفاوت، تفاوت داشت.
ژان پیر اوران، مسئول سازمان ملی دارو‌های دامپزشکی اعلام کرد افزایش مصرف آنتی بیوتیک برای گاو‌ها و خرگوش‌ها بسیار ناچیز است، اما این نخستین نشانه هشدار است. ما می‌دانیم که روزی به پایین‌ترین حد مصرف خواهیم رسید. باید اطمینان یافت که بار دیگر به اوج باز نمی‌گردیم.
مصرف آنتی بیوتیک‌هایی با خطر بالا که در پزشکی انسانی نیز مواد خطرناکی محسوب می‌شود در مقایسه با سال ۲۰۱۳ که سال مرجع است، کاهش یافته است.
از سال ۲۰۱۱، میزان آنتی بیوتیک‌های حیوانی فروخته شده ۴۸.۲ درصد کاهش یافت. کاهش فروش این ماده در سال ۲۰۱۸ در مقایسه با سال پیش از آن ۵.۵ درصد بود.
گزارش سازمان نظارت بر مصرف میکروب کش‌ها در اروپا که در ماه اکتبر منتشر شد، حاکیست فروش آنتی بیوتیک‌ها برای مصارف حیوانی از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۷ به میزان ۳۲ درصد کاهش یافته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)