فریبکاری دولت نیجریه درباره آخرین وضعیت علامه زکزاکی


مسئولان آژانس اطلاعاتی نیجریه به علامه ابراهیم زکزاکی اجازه نمی‌دهند با خبرنگاران مصاحبه کند تا با زبان خودش مطالب را به اطلاع مردم برساند

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه تلویزیونی پرس تی وی؛ آژانس اطلاعاتی نیجریه مدعی شد علامه ابراهیم زکزاکی خودش می‌خواهد در بازداشت این آژانس به سر برد و هیچ تمایلی به آزاد شدن ندارد. اما مسئولان این آژانس به او اجازه نمی‌دهند با خبرنگاران مصاحبه کند تا این مطلب را با زبان خودش به اطلاع مردم برساند.
مجری این شبکه ابتدا گفت: آژانس اطلاعاتی نیجریه مدعی است که شیخ ابراهیم زکزاکی، روحانی مسلمان و دبیر کل جنبش اسلامی نیجریه، خودش انتخاب کرده است که در بازداشت دستگاه اطلاعاتی نیجریه باقی بماند! این در حالی است که حامیان این مُبلِّغ اسلامی این ادعا را رد کرده و خواستار آزادی فوری شیخ زکزاکی شده اند.
خبرنگار پرس تی وی از ابوجا پایتخت نیجریه در این خصوص گزارش داد: طرفداران شیخ زکزاکی می‌گویند اقدامات آژانس اطلاعاتی نیجریه و طرز رفتار مأموران این آژانس با این عالِم اسلامی، مغایر قوانین نیجریه است. آنان می‌گویند، این آژانس اطلاعاتی، به جای حمایت از مردم نیجریه، به ابزاری در دستان سران ظالم و سرکوبگر این کشور تبدیل شده است. آنان می‌گویند: شیخ زکزاکی به هیچ وجه بازداشت را بر آزادی ترجیح نمی‌دهد.
عبدالله موسی، از حامیان شیخ زکزاکی گفت: «آیا هیچ بازداشتگاهی وجود دارد که به خوبیِ خانه خود شما باشد؟! این‌ها همان کسانی هستند که خانه شیخ زکزاکی را ویران کردند. از اینرو، ادعای آژانس اطلاعاتی نیجریه یک دروغ محض و آشکار است. این آژانس اصولاً به احکام صادره از سوی دادگاه نیجریه مبنی بر لزوم آزاد کردن شیخ زکزاکی اهمیت نمی‌دهد و به حقوق بشر و امور انساندوستانه نیز بی اعتناست.»
عبدالله موسی افزود: «اگر ادعای آژانس اطلاعاتی نیجریه صحیح باشد، آن‌ها (مسئولان این آژانس) باید اجازه دهند ارباب رسانه‌ها و خبرنگاران با شیخ زکزاکی به طور آزادنه مصاحبه کنند تا وی با زبان خودش به آن‌ها بگوید که ترجیح می‌دهد- به جای آزاد شدن- در بازداشتگاه این آژانس باقی بماند! اگر این ادعا درست باشد، آن‌ها باید به شیخ زکزاکی اجازه دهند که خودش به مردم بگوید در همان بازداشتگاهی که در حبس به سر می‌برد، احساس راحتی می‌کند!»
خبرنگار افزود: آژانس اطلاعاتی نیجریه مدعی شده است که شیخ زکزاکی پس از بازگشت از هند، خودش درخواست کرد که در بازداشتگاه این آژانس نگهداری شود. آژانس اطلاعاتی نیجریه همچنین اعلام کرد که بازداشتگاه هایش در شرایط خوبی قرار دارند که مطابق معیار‌های بین المللی است.
خبرنگار در خاتمه افزود: در همین حال، حامیان جنبش اسلامی نیجریه می‌گویند در حالی که چهارمین سالگرد قتل عام ۲۵ دسامبر در شهر زاریا (مقر اصلی این جنبش) نزدیک می‌شود، پلیس نیجریه بر روی تظاهرات مسالمت آمیز مسلمانان در این کشور به ویژه در شهر‌های زاریا و کادونا، آتش گشوده است. بر اثر تیراندازی نیرو‌های امنیتی نیجریه در دو شهر نامبرده و حملات آن‌ها به راهپیمایی‌های صلح آمیز مردم، تاکنون یک تن کشته و ۱۲ تن زخمی شده اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403