حق نماز ادا شود، مشکلاتمان حل خواهد شد


حق نماز ادا شود، مشکلاتمان حل خواهد شد

کرمان - ایرنا - رئیس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه نماز، معروفی درجه یک است گفت: تمام کمالات در نماز وجود دارد و اگر مشکل نماز برطرف شود دیگر مشکلاتمان نیز حل خواهد شد و لذا باید حق نماز را ادا کرد.

حجت الاسلام محسن قرائتی روز دوشنبه در هفتمین اجلاس استانی نماز و مدرسه در کرمان با بیان اینکه طبق فرمایش قرآن کریم، اقامه و گسترش نماز غیر از ایمان نیاز به امکانات هم دارد، افزود: هر فرد و دستگاهی امکانات و قدرت خاص خود را دارد و می توان از این امکانات و قدرت در راستای اشاعه نماز بهره برد.

وی اظهار داشت: قرآن می فرمایند روز قیامت خداوند از ما سئوال میکند شما که امکانات داشتید در راستای اشاعه فرهنگ و اقامه نماز چه کردید؟

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه باید حق مطلب را در مورد نماز ادا کرد تصریح کرد: اگر امکان ادا کردن حق مطلب وجود ندارد باید در حد توان در این راستا کار انجام داد.

وی گفت: نباید تاریخ در آینده با دیدن عملکرد ما به ما بگوید افراد بی عرضه بودند لذا باید در راستای اقامه و گسترش نماز هر کاری که می توانیم انجام دهیم.

حجت الاسلام قرائتی با بیان اینکه گاهی برای اقامه نماز به ائمه جماعت و طلبه ها هزینه ای پرداخت نمی شود لذا من از افرادی که نزدیک مدارس بودند خواستم این کار را حتی بدون پرداخت هزینه انجام دهند.

حجت الاسلام قرائتی با بیان اینکه ۴۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی می گذرد و هنوز ما گندم زکات نداده مصرف می کنیم تصریح کرد: لذا طبق آمار ۶ درصد مردم زکات مال خود را پرداخت می کنند.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور بیان کرد: قرآن می گوید بچه خود را به نماز امر کن و اگر گوش نداد این دعوت را تکرار کنید و معروف درجه یک همان نماز است و اگر نماز در اولویت امور ما باشد و این مشکل حل شود بسیاری از مشکلات جامعه بر طرف می شود زیرا همه کمالات در نماز نهفته است.

حجت الاسلام قرائتی با بیان اینکه ما بهتر از این که هستیم می توانیم باشیم زیرا بعد از ۴۰ سال نباید برخی از مدارس ما نمازخانه و برخی از شهرک ها مسجد نداشته باشد در حالی که قرآن می فرماید اول مسجد درست کنید بعد منازل را.

وی تاکید کرد: امیر المومنین حضرت علی (ع) به استاندار زمان خود می گوید، همه کارها تابع نماز است و اگر نماز مورد قبول قرار گرفت سایر کارها نیز قبول می شود.

این مدرس اخلاق گفت: اگر تمام خیرات را انجام بدهیم اما در زمینه نماز ضعیف باشیم فایده ای ندارد لذا باید مکان نمازخانه ادارات بهتر از اتاق مدیران باشد اما اگر نمازخانه دخمه باشد،این مدیر به نوعی می گوید هر که می خواهد با من مذاکره کند به اتاق شیک بیاید و اگر بخواهد با خدا مذاکره کند به این دخمه برود.

وی به نقل امام صادق (ع) گفت: هر کس مبلغی را در راه حق خرج نکند دو برابرش را در راه باطل خرج می کند.

حجت الاسلام قرائتی با تاکید بر اینکه ۲ رکعت نماز با توجه ، می تواند زندگی انسان را تغییر دهد گفت: همانطور که کنکور فرزندان برای ما ارزش دارد باید نماز نیز یک ارزش باشد.

نماز ما اکنون بیمار است

وی تصریح کرد: نماز ما اکنون بیمار است یا نمی خوانیم یا بد و یا غلط می خوانیم یا بدون حضور قلب است و زکات ما نیز مرده است در حالی که ما در جمهوری اسلامی زندگی می کنیم.

حجت الاسلام قرائتی گفت: ۲۲ واجب فراموش شده را لیست کرده و برای رهبری نوشتم و برای ایشان قرائت کردم، ایشان فرمودند این را در شورا بحث کنید.

وی افزود: ما یک جاهایی کوتاهی کرده ایم به طوری که قاریان بین الملل تاکنون چندین بار به ایران آمده اند اما تاکنون مفسران قرآن به این کشور سفر نکرده اند.

وی با بیان اینکه نخستین چیزی که از ما حساب می شود نماز است در حالی که ما حتی برای انتخاب همسر، در وهله نخست موارد دیگر از جمله پول و غیره را برآورد می کنیم.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه ۴۶ حق در نماز نهفته است تصرح کرد: حق کودک، حق سگ، مسواک، وضو گرفتن با آب سرد، عطر و گلاب، ازدواج، اخلاق، ورزش، آسمان، آب، خاک، یاد شهدا، معاد، توحید، صراط مستقیم، لقمه حلال و یاد فقرا از جمله این حوق است.

وی با بیان اینکه اهمیت نماز بسیار زیاد است گفت: همه باید در راستای کار خود تفکر کنند که آیا این کارها به نماز ضربه ای نمی زنند؟ گفت: مسئولان نماز باید انسان های محبوب و علاقمند، فاضل، باشند و جای اقامه نماز باید بهترین مکان باشد.

حجت الاسلام قرائتی با بیان اینکه بلندترین نقطه بدن که همان پیشانی است در نماز برخاک مالیده می شود اظهار داشت: صدا و سیما برای نماز چه کرده است؟ لذا هر کس باید خودش را این بخش محاکمه کند.

وی به نقل رهبری گفت: معظم له بنده را در مساله نماز بر همه نمایندگان خودشان در ادارات و نهادها مقدم دانستند.

وی اظهار داشت: باید ببنیم حق نماز را ادا کرده ایم یا نه! لذا همه بخش ها و دنیای ورزش نیز برای نماز باید حریم قائل شود.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه انسان های خوش صدا باید اذان نماز را بگویند تصریح کرد: گاهی خادم های برخی مسجد انسان های وا رفته هستند که این درست نیست.

وی گفت: قرآن می فرماید امت اسلامی امتی است که صدای اذان بلند شد دلش بریزد لذا یک ربع در زمان نماز مغازه خود را ببندید و قرآن می گوید اقتصاد شما مربوط به دین شما است.

وی اقامه نماز را به افزایش رزق مرتبط دانست و گفت: گاهی تشخیص ما تشخیص قرآنی نیست در حالی که اکنون وضع نماز خوب نیست.

حجت الاسلام قرائتی بیان کرد: انسان های مشهور باید اذان بگویند و تا موضوع نماز در جامعه حل نشود همواره سیلی می خوریم.

وی تاکید کرد: گاهی به گونه ای نماز می خوانیم که امام صادق در این مورد فرمودند "آنطور که با خدا حرف می زنیم اگر با همسایه خود حرف می زدیم جواب ما را نمی داد."

وی به نقل رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: مسئولان نسبت به نماز حساس نیستند و زمانی قله فکر ما چیزی غیر از نماز باشد با مشکل مواجه می شویم و نقش مادر در اقامه نماز توسط فرزندان بیش از پدر است و گاهی با محبت می توان افراد را به کارهای نیک و اقامه نماز تشویق کرد.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور افزود: هر کاری را بخواهیم انجام بدهیم راهش را پیدا می کنیم و هر کاری را نخواهیم انجام دهیم بهانه ای برای انجام ندادنش پیدا می کنیم.

وی تاکید کرد: همه دنیا جمهوری اسلامی را می شناسند در حالی که نواقصی از درون داریم و باید آنها را برطرف کرد.

وی به حضور مسئولان در صف نخست نماز به عنوان تشویق دیگران اشاره کرد و افزود: گاهی ریا کردن واجب است لذا اقامه نماز به صورت علنی تاثیرگذار است.

حجت الاسلام قرائتی از اقشار مختلف جامعه خواست نماز را جدی بگیرند لذا اگر هر کس بخواهد کاری انجام بدهد می تواند تاثیرگذار باشد.

وی گفت: این بد است بعد از ۴۰ سال که از پیروزی انقلاب می گذرد اما هنوز مشکلاتی در این راستا وجود دارد.

وی تاکید کرد: وضع نماز خوب نیست ولی بهتر از این می تواند باشد لذا باید هر کاری که از دستمان بر می آید باید انجام داد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا