مخترع کرمانی رتبه نخست دستاوردهای فناورانه کشور را کسب کرد


مخترع کرمانی رتبه نخست دستاوردهای فناورانه کشور را کسب کرد

کرمان - ایرنا - امیرحسین سالاری مخترع جوان رابُر کرمان با راهیابی به مرحله کشوری جشنواره ساخت پروژه و دستاوردهای فناورانه و خلاقانه موفق به کسب رتبه نخست کشور شد.

این جوان رابری روز دوشنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مقره‌های شبکه برق جزو اصلی‌ترین ادوات این شبکه‌ها محسوب می‌شوند و بر اساس نوع منطقه نیاز به شست‌ و شو دارند.

وی ادامه داد: تاکنون در ایران و جهان راهی مناسب برای شست‌وشوی این مقره‌ها یافت نشده و اکنون تنها راه به‌وسیله خودروهای حامل آب است که این روش بسیار خطرناک و سالانه جان صدها نفر برای شست‌وشوی مقره‌ها از بین می‌رود.

سالاری با بیان اینکه هزینه شست‌وشوی مقره‌ها برای هر دکل بسته به نوع آن بین ۵۰۰ هزار تومان تا سه میلیون تومان ارزیابی می‌شود گفت: دستگاه اختراع شده توسط اینجانب بدون نیاز به نیروی انسانی و با ۱۰ درصد روش‌های سنتی عملیات شست‌وشوی مقره‌های برق را انجام می‌دهد.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان کرمان نیز در این زمینه با بیان اینکه این جشنواره در نیمه دوم آبان‌ماه امسال در مازندران برگزار شد گفت: هنرجویان هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای استان کرمان در نخستین جشنواره ملی ایده بازار و ساخت پروژه دستاوردهای فناورانه و خلاقانه، خوش درخشیدند.

سیدمحمد حبیب‌اللهی افزود: در راستای استقرار نظام جدید آموزشی و برنامه ریزی به منظور نهادینه سازی رویکرد آموزش مبتنی بر شایستگی یکی از محورهای برنامه های کیفیت بخشی و بهبود فرایند یاددهی یادگیری شاخه فنی و حرفه ای تحت عنوان اولین دوره جشنواره ایده بازار و ساخت پروژه و طرح های خلاقانه و نوآورانه (فعالیت های دانش بنیان) می باشد.

وی با بیان اینکه در این دوره از مسابقات ۴۸ اثر شرکت کننده در مرحله شهرستانی و ۲۵ اثر از آنان بعد از داوری به مرحله استانی راه یافتند، گفت: از بین تمامی آثار داوری شده سه اثر به مرحله کشوری راه یافت که هر ۳ اثر حائز رتبه برتر کشوری شدند.

حبیب‌اللهی با اشاره به اینکه هنرجو امیرحسین سالاری از هنرستان علامه طباطبایی شهرستان رابر با طراحی دستگاه شستشوی مقره های شبکه برق مقام اول کشوری در رشته الکتروتکنیک را کسب کرد،

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید