بیست و نهمین جشنواره تئاتر استانی رضوان در مشهد آغاز شد


بیست و نهمین جشنواره تئاتر استانی رضوان در مشهد آغاز شد

مشهد- ایرنا- بیست و نهمین جشنواره تئاتر استانی خراسان رضوی با عنوان رضوان با حضور مسئولان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان آغاز شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در مراسمی که به همین مناسبت در منزل شهید حسین محرابی برگزار شد با بزرگداشت یاد و نام این شهید ارجمند گفت: عمده متون نمایشی این جشنواره، جدید و مربوط به نویسندگان بومی است و ۱۴۵ اثر به دبیرخانه جشنواره تئاتر استانی ارسال شد که از این تعداد ۱۲۰ اثر به مرحله بازبینی رسید و باقی آنها به دلایل مختلف از جمله نداشتن مجوز نویسنده و نداشتن امکانات از گردونه جشنواره حذف شد.

جعفر مروارید افزود: این ۱۲۰ اثر برای سه بازخوان متون نمایشی ارسال شد و پس از بررسی، ۳۰ اثر از این تعداد حذف شد و سپس سه داور بازبین در ۱۵ شهرستان در مدت چهار هفته ۹۰ اثر نمایشی باقیمانده را مورد بازبینی قرار دادند که از این تعداد ۴۵ اثر از مشهد و باقی آنها از شهرستان‌های دیگر بود.

وی اضافه کرد: در نهایت ۱۴ اثر از گروه‌های نمایشی مشهد و ۶ شهرستان دیگر استان خراسان رضوی به بیست و نهمین جشنواره تئاتر استانی رضوان راه یافته‌ است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: سهمیه این استان دو اثر نمایشی برای شرکت در جشنواره تئاتر فجر است که پس از انتخاب هیات داوران، این دو اثر نمایشی برگزیده می شود.

رئیس انجمن نمایش خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: آثار راه‌یافته به این جشنواره در سالن‌های اشراق، تماشاخانه خورشید، تماشاخانه هنرهای زیبا، تماشاخانه بهار و سالن اصلی تئاتر شهر مشهد اجرا می‌شود.

آرش خیرآبادی افزود: روزانه پنج اثر از این آثار از ساعت ۱۰ صبح تا ۲۱ شب به اجرا در خواهد آمد.

وی ادامه داد: در بیست و هشتمین جشنواره تئاتر استانی خراسان رضوی ۸۸ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده بود که از این تعداد ۴۳ اثر به مرحله بازبینی رسید ولی در جشنواره امسال ۹۰ اثر نمایشی به مرحله بازبینی رسید که تعداد آثار رسیده به جشنواره امسال نشان‌دهنده ارتقای سطح کمی و کیفی آثار نمایشی حوزه شهرستانی است.

اختتامیه جشنواره تئاتر استانی خراسان رضوی (رضوان) روز پنجشنبه ۳۰ آبان ماه ساعت ۹ صبح در محل سالن اصلی تئاتر شهر در مشهد برگزار می‌شود.

خراسان رضوی ۴۴ گروه نمایشی دارد که تقریباً همه آنها فعال و نیمی از این گروه‌ها در مشهد هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 10 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق