افزایش مراجعات به گرمخانه‌ها در 48 ساعت گذشته


افزایش مراجعات به گرمخانه‌ها در 48 ساعت گذشته

سرپرست سازمان رفاه از افزایش 14 درصدی مراجعات داوطلبانه به گرمخانه‌ها در 48 ساعت گذشته خبر داد.

افزایش مراجعات به گرمخانه‌ها در 48 ساعت گذشتهبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از سایت شهرداری تهران؛ سیدمالک حسینی با اشاره به اقدامات روز گذشته این سازمان در خصوص افراد بی خانمان با توجه به برودت هوا، گفت: افرادی که به طور داوطلبانه به گرمخانه‌ها مراجعه کردند نسبت به ۴۸ ساعت گذشته ۱۴ درصد افزایش داشتند.
وی افزود: همچنین تماس‌های مردمی به سامانه ۱۳۷، ۲۳ درصد نسبت به روز‌های گذشته رشد داشته است که جا دارد از مردم برای این همکاری تشکر کنیم.
سرپرست سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی اضافه کرد: با توجه به جلب اعتمادی که همکاران ما با آموزش‌های ویژه داشتند افراد بی خانمانی که در محدوده‌های مسکونی و فضا‌های شهری حضور دارند خودشان به گرمخانه‌ها مراجعه می‌کنند، در واقع برای جذب افرادی که در مناطق بی دفاع شهری حضور دارند مشکل داریم.
حسینی در ادامه گفت: البته با همکاری سازمان‌های مردم نهاد که در این مدت حضور مستمری داشتند و با وجود بارش‌ها و ترافیک توانستیم خدمات خوبی بویژه در مناطق بی دفاع شهری ارائه دهیم.
سرپرست سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی عنوان کرد: از شب گذشته گرمخانه‌های سیار نیز فعال شدند و گشت‌ها به ۴۰ ماشین افزایش یافت.
وی با اشاره به اینکه با سازمان‌های مردم نهاد و بهزیستی هماهنگی و همکاری خوبی داشتیم و این اقدامات امشب و شب‌های آینده ادامه خواهد داشت، گفت: همکاران رسانه‌ای در خصوص سرعت عمل گشت‌ها مطالبی عنوان کردند، اما گفتند این موضوع ضروری است که دلیل عمده تاخیر‌ها به علت شرایط ترافیکی خاص شب گذشته بوده است و امیدوارم با رفع این موانع سرعت امداد رسانی افزایش یابد.
وی تصریح کرد: با وجود اینکه برودت هوا امسال زود آغاز شد، با همکاری دستگاه‌های دیگر و سازمان‌های مردم نهاد پیش بینی‌های لازم صورت گرفت. از شهروندان نیز درخواست داریم در صورت مشاهده افراد بی خانمان با ۱۳۷ یا شماره تلفن ۵۵۵۲۲۳۲۲ تماس بگیرند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | اولین تصاویر از آتش‌سوزی در یک پمپ بنزین در کرمان