انتقاد سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس به موضوع جلسه علنی امروز


انتقاد سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس به موضوع جلسه علنی امروز

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس از موضوع جلسه علنی امروز و در دستور کار قرار گرفتن سوال از وزیر کشاورزی انتقاد کرد و گفت، آیا مسائل جامعه و اصلاح قیمت بنزین مهم‌تر است یا یک سوال صوری و قانع شدن از جواب وزیر؟

به گزارش ایسنا، بهرام پارسایی در جلسه علنی امروز (دوشنبه) مجلس شورای اسلامی با اشاره به خبر اصلاح نرخ بنزین گفت:‌ مسئولان باید بگویند که کارشناسان طرح افزایش قیمت بنزین چه کسانی بوده‌اند؟ اگر نمایندگان مجلس کارشناس نیستند پس چه کسانی کارشناسی می‌کنند؟

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس ادامه داد: سه بار رأی استمزاجی مجلس «نه به افزایش قیمت در شرایط فعلی» بود. مجلس در کجای کار است؟ بالغ بر ۳۰۰-۴۰۰ تلفن از شهر شیراز و نقاط اطراف آن شهر داشتم. چگونه به مردم بگویم که بی‌اطلاع از افزایش قیمت بنزین هستم؟ چرا جلسه غیرعلنی دیروز مجلس، علنی نبود؟

پارسایی به موضوع جلسه علنی امروز مجلس که سوال از وزیر جهاد کشاورزی بود انتقاد کرد و گفت: مسائل جامعه مهمتر است یا یک سوال صوری و رضایت و اقناع به جواب وزیر؟ شما نمایندگان مردم هستید و باید پاسخگو باشید.

وی خطاب به رئیس جمهور گفت: شما که اولین شعارتان این بود که پرداخت یارانه عزت مردم را لگدمال می‌کند. کارشناس شما چه کسانی هستند؟ شما که از اصل ۵۹ قانون اساسی و رفراندوم حرف می‌زنید حداقل نظر دربان‌های در مجموعه‌تان را می‌پرسیدید تا متوجه شوید آیا به افزایش قیمت بنزین راضی هستند یا خیر؟ در بین افرادی که به شخصه نظرسنجی کردم حتی یک نفر هم حاضر به افزایش سه برابری قیمت بنزین به ازای دریافت ۳۰۰ هزار تومان نبود. این کارشناسی‌ها از کجا آمده است؟

پارسایی در ادامه با بیان اینکه «نظر کارشناسی وحی منزل نیست» از سران سه قوا خواست که در صحن علنی مجلس حاضر شوند و در مورد کارشناسی طرح اصلاح قیمت بنزین و کارشناسان آن توضیح دهند.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در مورد اعتراضات روزهای اخیر مردم به تحولات اقتصادی گفت: قبل از هر چیز باید توضیح دهیم که چه راهکاری برای مردمی که در خیابان‌ها معترض هستند،‌ داریم؟ چه راهکاری برای اعتراضات مدنی مردم تعریف کرده‌ایم؟

پارسایی با بیان اینکه «دولت پیش‌بینی اعتراضات را می‌کرد» گفت:‌ هم اکنون جایگاه اعتراضات در قانون ما کجاست؟ بدون مدیریت و اجازه به اعتراض، مسیر را به جایی می‌بریم که افراد سودجو استفاده کنند و در کل به پای مردمی نوشته شود که حق اعتراض دارند.

وی از رئیس قوه قضاییه خواست که حساب افراد سودجو را از معترضان جدا کنند.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس همچنین نسبت به تعطیلی هفته آینده مجلس انتقاد کرد و گفت: از نمایندگان می‌خواهم که تعطیلی هفته آینده را متوقف کنند. ما چه جوابی برای مردم داریم؟ طبق درخواست فراکسیون امید، وزرا باید به مجلس بیایند و در مورد تصمیمات اخیر توضیح دهند. از مردم شریف هم خواهش می‌کنم که به اموال عمومی آسیب نرسانند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صوت/ دعای روز هجدهم ماه مبارک رمضان+متن