سامانه بارشی در کرمان فعال می‌شود


سامانه بارشی در کرمان فعال می‌شود

کرمان - ایرنا - مدیرکل هواشناسی استان کرمان از آغاز سامانه بارشی از امروز (دوشنبه) در برخی از نقاط این استان خبر داد.

تورج جدیدی روز دوشنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه بر اساس آخرین نقشه‌های پیش‌یابی از امروز فعالیت سامانه بارشی در این استان آغاز و تا اواخر وقت روز چهارشنبه (۲۹آبان ماه) ادامه خواهد داشت افزود: طی این مدت ناپایداری‌ها به صورت افزایش ابر، وزش بادهای نسبتاً شدید، بارش باران و در ارتفاعات و مناطق سردسیر و کوهستانی بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

وی اظهار داشت: از بعد از ظهر روز چهارشنبه نیز کاهش محسوس دما در استان کرمان رخ خواهد داد لذا یخ‌زدگی و لغزندگی سطح جاده‌ها و معابر دور از انتظار نیست.

مدیرکل هواشناسی استان کرمان تصریح کرد: با توجه به نوع سامانه بارشی، آبگرفتگی معابر و طغیان رودخانه‌های فصلی و جاری شدن ناگهانی سیلاب به ویژه در غرب و جنوب غرب استان کرمان متحمل خواهد بود.

وی با بیان اینکه صبح پنجشنبه (۳۰آبان ماه) احتمال وقوع مه گرفتگی در برخی از مناطق استان کرمان پیش‌بینی می‌شود بیان داشت: شهروندان از توقف، تردد و چرای دام در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند.

وی با بیان اینکه هم‌استانی‌ها از صعود به ارتفاعات استان به واسطه احتمال بارش برف و بوران پرهیز کنند خاطرنشان کرد: تمهیدات لازم در جاده‌های کوهستانی به دلیل بارش احتمالی برف و لغزندگی سطح جاده باید اندیشیده شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک