به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ در این بیانیه آمده است: بار دیگر دولت نژادپرست کانادا با کمک بانیان اعمال تروریسم اقتصادی علیه ملت ایران، پیش نویس قطعنامه ای با عنوان «وضعیت حقوق بشر در ایران» را به کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل متحد ارائه کرده است.

این بیانیه تاکید دارد: اقدام کانادا که همزمان با موفقیت هفته گذشته جمهوری اسلامی ایران در دفاع از گزارش ملی حقوق بشری خود نزد شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد صورت می گیرد، نماد عمق خباثت و دشمنی نهادینه شده در دنیای غرب با ملت آزاده ایران است.

بیانیه ستاد حقوق بشر ایران می افزاید: جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری متعامل با سازوکارهای بین المللی، همواره حمایت و ارتقا حقوق بشر را در دستور کار خود داشته است. در این میان همکاری مستمر با شخص و دفتر کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد، طیف گسترده ای از کشورها و سازمان های مردم نهاد داخلی و خارجی، گزارشگران ویژه موضوعی و دعوت آنها به کشور، اجرای تعهدات بین المللی گواه روشنی بر این مدعا است.

این بیانیه یادآور می شود: با وجود تداوم تحریم های گسترده وحشیانه علیه ملت ایران، جمهوری اسلامی ایران هفته گذشته ذیل دور سوم سازوکار بررسی دوره ای جهانی حقوق بشری خود ( موسوم به یو پی آر) از دستاوردهای حقوق بشری کشور دفاع کرد. اقدامی که به اذعان خبرگزاری های متعدد بین المللی غربی از سوی 85 درصد کشورهای صاحب نظر در شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد، مورد تمجید قرار گرفت.

در این بیانیه به پرونده سیاه دولت کانادا به عنوان یکی از مدافعان دروغین حقوق بشر در دنیای غرب در نقض سیستماتیک حقوق بشر از جمله پذیرش و اعطای بی کیفری به تروریست ها، همسویی با سیاست های یک جانبه گرایی آمریکا و اسلام ستیزی رژیم صهیونیستی ذیل فروش جنگ افزارهای نظامی، دخالت در شکل گیری و تشدید آشوب های منطقه ای به ویژه در منطقه خاورمیانه، آموزش، تشویق و حمایت از مرتکبان نسل کشی، جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت در یمن، سوریه و عراق اشاره شده است.

همچنین آموزش، هدایت، پناهندگی دادن و در نهایت شهروند نمونه اعلام کردن غارتگران حقوق ملت ایران و چپاول اموال 85 میلیون ایرانی به نام خود، محروم کردن سیستماتیک صدها هزار ایرانی مقیم این کشور از دریافت ابتدایی ترین حقوق و خدمات کنسولی خود و قطعیت وقوع نسل کشی سیستماتیک در این کشور به ویژه علیه بومیان کانادایی به اذعان گزارشگران سازمان ملل متحد و حتی برخی از محققان کانادایی از دیگر نمونه های پرونده های سیاه دولت کانادا است.

در این بیانیه ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران به دولت کانادا و بانیان غربی پیش نویس قطعنامه یادآوری می کند که یکی از برجسته ترین شاخص های استقلال سیاسی هر کشوری احترام به حاکمیت قانون و نه تبعیت از سردمداران اندیشه یکجانبه گرایی است.

ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران، ضمن محکوم کردن اقدام شرم آور دولت کانادا در ارائه پیش نویس قطعنامه ای مملو از افترا و اطلاعات نادرست و یادآوری مسئولیت بین المللی این کشور و بانیان قطعنامه، این اقدام را نماد بارز تنفر پراکنی و سو استفاده ابزاری از سازوکارهای جامعه بین الملل در حوزه حقوق بشر دانسته است و در شدیدترین ادبیات ممکن آنرا محکوم می کند.

در بیانیه ستاد حقوق بشر ضمن ابراز مراتب سپاس از همه کشورهایی که با وجود فشار، تهدید بی امان و حتی روبه رو شدن با خطر تحریم از سوی آمریکا، کانادا، انگلیس، رژیم صهیونیستی و چند کشور مشخص، حقیقت مداری و احترام به حقوق ملت ایران را مبنای تصمیم سازی خود قرار داده اند و در نهایت از قطعنامه سیاسی فوق حمایت نمی کنند، بار دیگر مراتب آمادگی خود برای همکاری گسترده با کشورها، سازمان های مردم نهاد و سازوکارهای بین المللی در همه زمینه های منتج به ارتقا حقوق و کرامت بشری را اعلام می کند.