جهاد کشاورزی نقشی در تعیین قیمت‌ محصولات ندارد


جهاد کشاورزی نقشی در تعیین قیمت‌ محصولات ندارد

پول نیوز - نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی خیر داد که، وزارت جهاد کشاورزی نقشی در تعیین قیمت‌ محصولات کشاورزی ندارد.

جهاد کشاورزی نقشی در تعیین قیمت‌ محصولات ندارد

به گزارش پول نیوز، حجت الاسلام سید رضا تقوی نماینده، ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی و رئیس شورای عالی زکات کشور ابراز داشت: آذربایجان شرقی استان توانمند و مهمی در زمینه کشاورزی است که باید از این پتانسیل به خوبی استفاده کرد.

رئیس شورای زکات کشور با بیان اینکه پول زکات مستقیماً به فقرا می‌رسد، افزود: ۶۰ درصد زکات به فقرا پرداخت می‌شود و ۴۰ درصد آن نیز صرف امور عمرانی و خدماتی می‌شود.

تقوی با اشاره به اینکه حتی در کمیته امداد حقوق افرادی که در زمینه زکات فعالیت می‌کنند، از محل زکات پرداخت نمی‌شود، افزود: در ۷ ماهه امسال ۲۳ میلیارد تومان در آذربایجان شرقی زکات پرداخت شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۸۶ درصدی دارد.

وی ابراز داشت: این استان در بین سایر استان‌های کشور رتبه نخست افزایش میزان پرداخت زکات را دارد. این زکات در مجموع زکات مستحبی و واجبی است. برای تقویت زکات باید کشاورزی تقویت شود که این استان از مناطق مستعد در این زمینه است.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته حدود ۵۰۰میلیارد تومان زکات در کشور جمع آوری شد ابراز داشت: با ظرفیت فعلی زکات، امکان فقرزدایی نیست و باید برنامه ریزی جدی و جدیدی در این راستا صورت گیرد.

نماینده، ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: مجموع تولیدات باغی و زراعی در کل کشور بیش از ۱۲۰ میلیون تن است که این رقم می‌تواند خیلی بیشتر از این‌ها باشد که باید کشاورزی سنتی جای خود را به کشاورزی علمی و نوین بدهد.

وی با تاکید بر اینکه در کشور فقط ۱۲ هزار هکتار کشت گلخانه‌ای داریم، گفت: این رقم باید به ۲۰۰ هزار هکتار برسد.

تقوی با بیان اینکه باید روی محصولات استراتژیک مانند گندم سرمایه گذاری کنیم، گفت: امسال عدم افزایش قیمت گندم باعث شد تا مردم ۶۰ درصد گندم‌های تولیدی را به سیلو‌ها ندهند و این موضوع باعث شد تا بخش زیادی از گندم قاچاق شده و به قیمت بالایی در خارج از کشور به فروش برسد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کشاورزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


یک خبر ناامیدکننده از آیفون17 پلاس!