اردبیل، مشگین‌شهر، نمین به محدوده منطقه آزاد تجاری، صنعتی اردبیل اضافه شدند


اردبیل، مشگین‌شهر، نمین به محدوده منطقه آزاد تجاری، صنعتی اردبیل اضافه شدند

اردبیل - ایرنا - نماینده اردبیل، نیر،نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی از تصویب  لایحه دولت که در آن محدوده منطقه آزاد صنعتی، تجاری اردبیل شامل شهرستان‌های مشگین‌شهر ، نمین و اردبیل نیز می‌شود، خبر داد.

صدیف بدری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این لایحه همچنین محدوده منطقه آزاد در پارس‌آباد، بیله‌سوار ، اصلاندوز و گرمی مغان محفوظ است.

به گفته وی، همچنین لایحه ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در نیر ، مشگین شهر ، انگوت گرمی مغان، کوثر و خلخال نیز تصویب شد.

او اضافه کرد: کلیات لایحه دولت که شامل توسعه محدوده برخی مناطق آزاد و ایجاد مناطق ویژه اقتصادی دیگر نیز بود، با ۶۵ درصد آرای نمایندگان به تصویب رسید.

طرح ایجاد منطقه آزاد تجاری ، صنعتی اردبیل به همراه چند منطقه آزاد دیگر با ایراد شورای نگهبان همچنان در حال بررسی در مجلس بوده و هنوز به مرحله اجرایی و قانونی نرسیده است.

بدری بیان‌کرد: منطقه آزاد تجاری، صنعتی به عنوان یکی از مهم‌ترین زیرساخت‌های توسعه استان اردبیل مطرح بوده و با ایجاد آن شاهد توسعه همه‌جانبه، ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی استان خواهیم بود.

وی اضافه کرد: نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی تا تصویب قطعی این منطقه از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند.

نماینده مردم اردبیل ، نیر ، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: منطقه آزاد تجاری ، صنعتی برای استان‌های مرزی و کمتر توسعه‌یافته به عنوان یک محرک قوی رشد و توسعه است و امیدواریم با تصویب قطعی این منطقه شاهد پیشرفت استان اردبیل باشیم.

استان اردبیل دارای ۳۸۰ کیلومتر مرز خشکی با جمهوری آذربایجان می‌باشد، طرح منطقه آزاد تجاری، صنعتی در مناطق مرزی استان در مجاورت جمهوری آذربایجان پیشنهاد و از سوی دولت مصوب شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط