استاندار آذربایجان‌غربی: مدیران دولتی با جدیت بیشتر در منابع صرفه‌جویی کنند


استاندار آذربایجان‌غربی: مدیران دولتی با جدیت بیشتر در منابع صرفه‌جویی کنند

ارومیه- ایرنا- استاندار آذربایجان‌غربی گفت: مدیران دستگاه‌های دولتی نسبت به صرفه‌جویی در منابع به صورت جدی‌تر اقدام کنند تا شرایط حساس اقتصادی کشور مدیریت شود.

«محمدمهدی شهریاری» روز دوشنبه در جلسه شورای توسعه آذربایجان‌غربی افزود: بودجه سال آینده کشور بدون وابستگی به درآمدهای نفتی بسته می‌شود و باید تدابیر لازم برای صرفه‌جویی در ادارات اتخاذ شود.

نماینده عالی دولت در آذربایجان‌غربی از مدیران خواست تا از خودروهای دولتی برای مصارف شخصی استفاده نکنند و مدیریت صحیح و افزایش بهره‌وری برای عبور از این مقطع حساس را در پیش بگیرند.

وی اظهار داشت: در بودجه سال آینده توجهی به مسائل آموزش و پرورش و راه‌های ارتباطی آذربایجان‌غربی شده و این امر به دلیل پایین بودن شاخص‌های این ۲ بخش است.

وی افزایش قیمت بنزین را تصمیم جدید نظام و مورد تاکید کارشناسان اقتصادی عنوان کرد و افزود: تمام درآمدهای حاصل از افزایش قیمت بنزین به مردم برمی‌گردد و از این طریق باید بنزین به قیمت واقعی خود برسد.

وی تاکید کرد: مسوولان و دستگاه‌های نظارتی با دقت تمام بر مسائل بازار رصد و نظارت داشته باشند تا افزایش قیمت بنزین افزایش قیمت‌ سایر کالاها را به دنبال نداشته باشد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌غربی نیز در این جلسه اظهار داشت: تاکنون از یک‌هزار و ۴۱۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان درآمد پیش‌بینی شده برای این استان ۹۲.۶ درصد تحقیق یافته است.

«ناصر حضرتی‌پر» ادامه داد: این درآمدها از بخش‌های مالیاتی و سایر موارد به دست آمده است و تلاش می‌شود تا ۱۰۰ درصد درآمدهای پیش‌بینی شده حصول یابد.

وی بیان کرد: همچنین تاکنون برای رسیدگی به وضعیت آب‌های مرزی آذربایجان‌غربی پنج هزار و ۷۴۶ میلیارد تومان هزینه شده است.

بهنام شهدی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی نیز در این جلسه اظهار داشت: در شرایط موجود کشور و استان باید ادارات و مسئولان به فکر طرح‌های خوداتکایی و درآمدزا باشند.

نمایندگان دستگاه‌های اجرایی در ادامه این جلسات به بیان نظرها و انتقادهای خود در خصوص برخی مسائل بودجه‌ای و تخصیص اعتبارات پرداختند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل شهادت امام علی علیه السلام