کاهش 10 درصدی مصرف بنزین در زنجان


کاهش 10 درصدی مصرف بنزین در زنجان

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زنجان گفت: پس از آغاز سهمیه‌بندی بنزین مصرف بنزین در استان در حدود 10 الی 15 درصد کاهش داشت.

حمدالله حبیبی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: از دقایق ابتدایی روز جمعه ۲۴ آبان‌ماه که سهمیه‌بندی بنزین آغاز شد، تغییر قیمت در ساعت مقرر در همه ۶۰ جایگاه عرضه بنزین به صورت همزمان آغاز شد و تاکنون نیز برخلاف مشکلاتی که در برخی استان‌ها وجود دارد، همه نازل‌ها و جایگاه‌ها فعال بوده و خوشبختانه تخریب و یا خرابی در استان انجام نشده است.

این مسئول با اعلام فعال بودن همه جایگاه‌های عرضه سوخت و نبود مشکل در امر سوخت‌رسانی، ادامه داد: پیش‌بینی می‌شد که با آغاز سهمیه‌بندی بنزین جایگاه‌های CNG شلوغ شده و مصرف این فرآورده افزایش یابد که می‌توان گفت این مهم اتفاق افتاد و مصرف بنزین در حدود ۱۰ الی ۱۵ درصد کاهش و مصرف CNG افزایش یافت.

وی با اشاره به جایگزینی CNG به جای بنزین، افزود: برای اینکه مشخص شود که CNG جایگزین بنزین می‌شود یا نه، باید بازه زمانی معقول از این مسئله بگذرد تا بتوان تغییرات احتمالی مصرف را رصد و تحلیل کرد.

حبیبی با اشاره به تعداد جایگاه‌های عرضه سوخت استان، تصریح کرد: در حال حاضر ۴۰ جایگاه عرضه CNG و ۶۰ جایگاه عرضه سوخت مایع در سطح استان فعال است و شهروندان می‌توانند با مراجعه به این جایگاه‌های عرضه سوخت، خدمات موردنیاز خود را دریافت کنند.

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زنجان، با اشاره به سهمیه بنزین سرویس مدارس، خاطرنشان کرد: وزارت کشور در رابطه با سهمیه سوخت سرویس مدارس، تاکسی‌تلفنی، تاکسی‌های اینترنتی و امثالهم بخشنامه‌های را ابلاغ کرده که تا پایان هفته عملیاتی می‌شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


35 تصویر زمینه دخترانه جدید از عکس های شیک کیوت و با کلاس 2022