مجلس شورای اسلامی ایجاد چهار منطقه ویژه اقتصادی در استان مرکزی را تصویب کرد


مجلس شورای اسلامی ایجاد چهار منطقه ویژه اقتصادی در استان مرکزی را تصویب کرد

اراک - ایرنا - نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: لایحه ایجاد چهار منطقه ویژه اقتصادی در استان مرکزی به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید.

«علی‌اکبر کریمی» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود:لایحه ایجاد چند منطقه آزاد و ویژه اقتصادی در کشور امروز در صحن علنی مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید که چهار منطقه آن مربوط به استان مرکزی است.

وی بیان کرد: البته این مهم در ماه‌های گذشته مصوب شده بود اما ایراداتی داشت که شورای نگهبان آن را تایید نکرد و تلاش شد این ایرادات با هماهنگی دولت و کمیسیون اقتصادی رفع و مجدد در صحن علنی مجلس تصویب شد.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مناطق تصویب شده برای استان مرکزی شامل منطقه ویژه اقتصادی امیرکبیر، منطقه ویژه اقتصادی سنگ محلات، منطقه ویژه اقتصادی گل و گیاه محلات و منطقه ویژه اقتصادی عایق‌های رطوبتی دلیجان است.

کریمی اظهار داشت: تسهیلات، معافیت‌های مالیاتی و مشوق‌های خوبی مطابق قانون برای این مناطق در نظر گرفته شده و با ایجاد این مناطق توسعه اقتصادی چشمگیری در استان مرکزی حاصل می‌شود.

وی با بیان اینکه ایجاد این مناطق نقش موثری در جذب سرمایه‌گذاری‌های جدید و ایجاد اشتغال پایدار دارد، اظهار داشت: تا قبل از این تنها یک منطقه ویژه اقتصادی در شهرک صنعتی کاوه ساوه و یک منطقه نیز در شهرستان زرندیه وجود داشت و تصویب چهار منطقه ویژه اقتصادی، گام بلندی برای توسعه بیش از پیش استان مرکزی است.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: انتظار است ایجاد چهار منطقه اقتصادی استان مرکزی به تایید شورای نگهبان برسد تا به قانون تبدیل شود.

استان مرکزی با دارا بودن ۱۲ شهرستان دارای بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل عاشقانه گوگوش با جذابترین شوهرش + عکس ها ، بیوگرافی گوگوش و 4 شوهر رسمی اش