از افزایش نرخ تورم جلوگیری شود/ برگرداندن درآمد حاصل از افزایش قیمت بنزین به جیب مردم اقدام خوبی است


از افزایش نرخ تورم جلوگیری شود/ برگرداندن درآمد حاصل از افزایش قیمت بنزین به جیب مردم اقدام خوبی است

قره خانی با اشاره به اقدام دولت برای پرداخت درآمد حاصل از افزایش قیمت بنزین به خانوارهای ایرانی گفت: این اقدام خوبی است البته ما باید در کنار آن از افزایش نرخ تورم جلوگیری کنیم.

«اسدالله قره خانی» در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان در مورد اصلاح قیمت سوخت گفت: اصلاح قیمت سوخت تصمیمی بوده است که در شورای هماهنگی اقتصادی گرفته شده است و مقام معظم رهبری نیز روز گذشته از آن حمایت کردند. در حال حاضر وظیفه ای که مجلس و نمایندگان به عهده دارند، این است که بر درآمدی که حاصل از افزایش قیمت بنزین است برای رسیدن به دست خانوارها نظارت کنند. دولت اعلام کرده است که قرار است این درآمد به حساب 60 میلیون نفر واریز شود که این اقدام خوبی است و ما باید نظارت کنیم تا ریال آخر آنها به این خانواده ها برگردد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در واقع این پول قرار است به صورت معکوس به جیب مردم برگردد و سر سفره آنها برود و مهم این است که نظارت شود هر ماه این پول به خانوارها پرداخت شود.

وی با تاکید بر اینکه مجلس باید وظیفه نظارتی و بازرسی خود را در این زمینه به خوبی ایفا کند، گفت: این درآمد به دلیل اینکه بنزین فروخته شده، قابل محاسبه و قابل نظارت دقیق است چرا که تمامی اعداد کم نیست و شب به شب می توان دقیقا محاسبه کرد که چند لیتر بنزین فروخته شده و چه مقدار درآمد حاصل شده است.

قره خانی با تاکید بر جلوگیری از افزایش نرخ تورم بیان کرد: همواره با افزایش قیمت بنزین برخی افراد سوء استفاده می کنند و قیمت سایر کالاها را افزایش می دهند و مبنای قیمت ها را بنزین سه هزار تومانی قرار می دهند که این درست نیست چرا که میانگین دو عدد 1500 و 3000 باید در نظر گرفته شود.

وی گفت: دولت، قوه قضاییه، سازمان تعزیرات و دادستانی باید به صورت جدی پای کار بیایند و بر قیمت کالاها برای جلوگیری از افزایش، کنترل و نظارت دقیق داشته باشند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: احتمال دارد مقداری از بنزین مصرفی کشور با توجه به افزایش قیمت صرفه جویی شود. چرا که همواره با گران شدن بنزین مصرف نیز پایین می آید. دولت باید برنامه ای برای صادرات این بنزین داشته باشد. ما در حال حاضر برای صادرات بنزین مشکلی نداریم، مشتری آن را نیز داریم.

وی خاطرنشان کرد: پولی که از صادرات صرفه جویی مصرف بنزین به دست می آید باید مجدد به خانوارها و طبقات پایین جامعه به صورت یارانه پرداخت شود تا به این طریق مردمی که با شرایط اقتصادی فعلی تحت فشار هستند، بتوانند مایحتاج معیشتی خود را فراهم کنند./

پایان پیام/33

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ حسین رحیمی ریگی برگرد