«پرسه در حوالی سایه‌ها»


«پرسه در حوالی سایه‌ها»

اراک - ایرنا - «پرسه در حوالی سایه‌ها» عنوان مجموعه داستان از 6 نویسنده است که به کوشش «اصغر شاهروئی» گردآوری و روانه بازار نشر شده است.

این مجموعه داستان ۱۵۷ صفحه‌ای با شمارگان ۱۰۰۰ نسخه در سال ۱۳۹۵ از سوی نشر مایا به چاپ رسیده و در اختیار علاقه‌مندان ادب و داستان قرار گرفته است.

قیمت هر جلد از این کتاب که در قطع رقعی منتشر شده ۱۴ هزار تومان است و در آن ۲۱ داستان کوتاه از «ژیلا اویسی»، «عاطفه محمودی»، «رضا قاسمی»، ابوالفضل بیات»، «زهرا محمدی» و «مریم نجفی» به چاپ رسیده است.

«آرامش روح»، «پا»، «خواب بیداری»، «نامه»، «انتظار»، «پل»، «زیارت»، «روشنایی»، «از این رسم‌ها نداشتیم»، «رتیل»، «رضا قاسمی مرده»، «پرسه در حوالی سایه‌ها»، «صحرا»، «در تاریکی»، «جستجو»، «تیرهای چوبی»، «روتوش»، «داستانی از جنگ»، «هلیا»، «سارهای مهاجر» و «همیشه ساعت یک بود» عناوین داستان‌های کوتاهی است که در این مجموعه گردآوری شده است.

محتوای چهار داستان کوتاه ژیلا اویسی روایتی دلنشین و صمیمی دارد و با خواننده به درستی ارتباط برقرار می‌کند و این نویسنده با کلامی نافذ برای پیشبرد بدنه داستان کوتاهش از قصه‌های زندگی روزمره زیر پوست شهرها استفاده کرده که به دل می‌نشیند.

چهار اثر چاپ شده داستانی عاطفه محمودی نیز در این کتاب وزن خود را دارد و نویسنده در عین رعایت کوتاهی متن توانسته جان کلام را به شکل مناسبی به مخاطبانش منتقل کند.

شاکله داستان‌های محمودی روایتی خانوادگی است که به بهترین شکل آغاز و اوج و فرود داستانی را برای خواننده در آثارش ترسیم کرده است.

از رضا قاسمی نیز ۶ اثر در این مجموعه داستانی به چاپ رسیده که یکی از آن‌ها با عنوان پرسه در حوالی سایه‌ها از سوی گرداورنده کتاب به عنوان نام مجموعه انتخاب شده است.

این نویسنده در داستان‌هایش لحنی خودمانی دارد و به صورت گفتمانی دوسویه مکالمات را ارایه کرده است.

سه عنوان از داستان‌های این مجموعه نیز از ابوالفضل بیان نویسنده جوانی است که آثارش به نوعی تجربه در خیال با روایتی ترسیم شده از واقعیت اجتماعی است.

زهرا محمدی دیگر نویسنده این مجموعه که ۲ اثر از وی ارایه شده نگاهی ظریف به پیشبرد روایت داستانی دارد و صراحت لهجه و صمیمیتی که با خواننده در طول داستان همراه می‌شود از نقاط قوت این نویسنده است.

از مریم نجفی نیز در این مجموعه ۲ داستان کوتاه به چاپ رسیده که حال و هوایی خودمانی دارند و دست خواننده را می‌گیرد و همگام با نویسنده در پس‌کوچه‌های داستان قدم می‌زند و از مفاهیم ارایه شده لذت می‌برند.

این کتاب با وجود حجم کمی که دارد دریچه‌ای است به دنبای خیال و خواننده را در ۲۱ روایت داستانی به سفری لذت بخش می‌برد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!