آیا این گپ راست است؟


در تراژدی افغانستان بزرگترین ضربات را اقوام و قبایل پشتون و افغان این سرزمین متقبل گشتند و می گردند که از نگاه حقوق بشری قابل توجه است. در اشغال افغانستان توسط شوروی ۱۹۷۹-۱۹۸۹ و اشغال افغانستان توسط امریکا ۲۰۰۱ - الحال که اکثریت مردم...

در تراژدی افغانستان بزرگترین ضربات را اقوام و قبایل پشتون و افغان این سرزمین متقبل گشتند و می گردند که از نگاه حقوق بشری قابل توجه است.
در اشغال افغانستان توسط شوروی ۱۹۷۹-۱۹۸۹ و اشغال افغانستان توسط امریکا ۲۰۰۱ - الحال که اکثریت مردم شاهد زنده اند، بزرگترین صدمات را این مردم متحمل می گردند. در حالیکه هیچ بالغ و عاقلی از ظلم و جفای اشغالگران، در بعد خارجی، چشم پوشی نمی تواند ولی قوم پشتون و قبایل افغانی، قربانی تاریخ جعلی خویش و فرهنگ دور از مدنی خویش در بعد داخلی هستند. در معرفی تاریخ جعلی و فرهنگ غیر مدنی، زمامداران افغان در خدمت قدرت های خارجی و در راه تامین منافع خارجی ها نقش داشته اند.

در این روز ها اخبار گسترده از تجاوز جنسی بالای پسران لوگر، از ولایت و از قوم و قبیله غنی احمدزی رییس جمهور افغانستان، بشکل محلی و بین المللی رسانه ای گشت. چون دسترسی مردان به زنان و دختران محدود است بناء رفع نیازمندی جنسی با استفاده از هر وسیله ممکنه میسر می گردد که یک امر طبیعی است. اما چیزی که این کار را بیشتر سبب گشت، پخش و آهنگ های تحریک آمیز در تعمیم فرهنگ بچه بازی از طریق هنرمندان افغان است!

اکثرا در گفتگوهای روزمره شنیده می شود که این یا آن گپ یا عمل در رگ و خون این یا آن آدم، از این یا آن قوم و قبیله، نهفته است. این گپ از بیخ و بن غلط است. درست و صحیح گپ این است که این یا آن گپ یا عمل، در فرهنگ و تاریخ این یا آن آدم از این یا آن قوم و قبیله نهفته است.

عبدالحمید

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر امید به صورت داستان + متن شعر