ترویج تغذیه با شیر مادر یکی از سیاست‌های مهم وزارت بهداشت است


ترویج تغذیه با شیر مادر یکی از سیاست‌های مهم وزارت بهداشت است

رئیس اداره دفتر بهبود تغذیه مراکز جمعی وزارت بهداشت گفت: مشاوره‌های تغذیه‌ای در زمینه ترویج تغذیه با شیر مادر در مراکز جامع خدمات سلامت و خانه‌های بهداشت انجام می‌شود.

ترویج تغذیه با شیر مادر یکی از سیاست‌های مهم وزارت بهداشت استرضا عزتیان رئیس اداره دفتر بهبود تغذیه مراکز جمعی وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اهمیت تغذیه نوزادان با شیر مادر اظهار کرد: یکی از سیاست‌های وزارت بهداشت ترویج تغذیه نوزادان با شیر مادر است، زیرا این ماده غذایی طبیعی حاوی تمام املاح و مواد معدنی مورد نیاز فرزندان است.
او ادامه داد: تا امروز به هیچ عنوان فعالیت‌های وزارت بهداشت و دفتر بهبود تغذیه در زمینه انجام اقدامات لازم و موثر تغذیه با شیر مادر کمرنگ نشده است. وزارت بهداشت بسته‌های خدمتی در زمینه حفظ و ارتقاء سلامت مادران جهت تغذیه نوزادان از شیر مادر را ارائه کرده است.
عزتیان تاکید کرد: امروزه در خانه‌های بهداشت و مراکز جامع خدمات سلامت پکیج‌های آموزشی در اختیار مادران باردار در زمینه ترویج تغذیه نوزادان با شیر مادر داده می‌شود.بیشتر بخوانید: راه اندازی نخستین بانک شیر مادر در پایتخت/ نجات جان نوزادان نارس با شیر‌های اهدایی
رئیس اداره دفتر بهبود تغذیه مراکز جمعی وزارت بهداشت بیان کرد: وزارت بهداشت با هدف ارتقاء سلامتی دختران و زنان در گروه‌های سنی مختلف برنامه‌های مختلفی را اجرا می‌کند.
او گفت: با توجه به تفاوت مردان و زنان، بانوان نیازمند مواد ریز مغذی بیشتری نسبت به مردان هستند و دفتر بهبود تغذیه برنامه‌های متعددی را به طور دقیق در این زمینه اجرا می‌کند.
رئیس اداره دفتر بهبود تغذیه مراکز جمعی وزارت بهداشت یادآوری کرد: یکی از برنامه‌های مهم وزارت بهداشت افزایش میزان مصرف لبنیات و به خصوص شیر در بین خانواده‌ها و به خصوص گروه‌های سنی در حال رشد است، زیرا کلسیم مورد نیاز بدن با مصرف لبنیات و به خصوص شیر تامین می‌شود.

انتهای پیام/

ارائه پکیج‌های آموزشی به وسیله وزارت بهداشت در خصوص محاسن تغذیه کودکان با شیر مادر

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جذاب ترین بازیگران سینما که کراش همه اند + 16 استایل ترند و مدلینگی که ایسنتاگرام را تر...