638 دهیاری خراسان رضوی به ماشین‌آلات جمع‌آوری پسماند مجهزند


638 دهیاری خراسان رضوی به ماشین‌آلات جمع‌آوری پسماند مجهزند

مشهد- ایرنا- معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: 638 دهیاری خراسان رضوی به ماشین‌آلات جمع‌آوری پسماند مجهزند ولی زیرساخت مدیریت پسماند در این بخش فراهم نشده است.

احمد یزدان پناه روز یکشنبه در جلسه کارگروه مدیریت پسماند استان خراسان رضوی افزود: زیرساخت مدیریت پسماند به ویژه طرح جامع مدیریت پسماند روستایی باید فراهم شود که در این میان مسئولیت اصلی متوجه دهیاری هاست و از ظرفیت سازمانهای مردم نهاد هم باید بهره برداری شود.

وی ادامه داد: سرمایهگذاری در مدیریت پسماند باید تسریع و تسهیل شود و موانع پیش روی سرمایه گذاران باید به حداقل ممکن برسد لذا اشخاص حقیقی و حقوقی که می خواهند در این زمینه سرمایه گذاری کنند باید از پشتوانه مالی مطمئن برخوردار باشند و حتما ظرف مدتی که تعیین می شود کارشان را آغاز کنند.

معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: سرمایه گذارانی که آمادگی سرمایه گذاری درحوزه پسماندهای ویژه و پزشکی را دارند می توانند پس از اخذ تائیدیه های لازم از دستگاه های زیست محیطی اقدام کنند و پس از افتتاح شهرک خصوصی پسماند باید در این شهرک مستقر شوند.

در جلسه امروز کارگروه مدیریت پسماند استان خراسان رضوی درخواست شهرداری نیشابور برای تامین زمین محل دفن زباله های این شهر نیز به تصویب رسید که بر اساس آن شهرداری باید نسبت به آماده سازی زمین مذکور و تعطیلی محل فعلی در اسرع وقت اقدام کند.

بر اساس گزارش معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی در حال حاضر ۶۷ محل دفن پسماند در شهرهای خراسان رضوی وجود دارد و طی دو سال گذشته ۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای ساماندهی محل های دفن پسماند در اختیار شهرداری ها قرار گرفته است.

همچنین در این گزارش اعلام شد از سه هزارمطب پزشکی فعال استان هزار و ۵۰۰ مطب برای بی خطرسازی پسماندهای خود با بخش خصوصی قرارداد بسته اند و مقدمات راه اندازی نخستین شهرک خصوصی پسماند هم در استان فراهم شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی