آغاز همکاری مشترک اسنپ و شهرداری تهران


قرارداد همکاری میان اسنپ و معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران منعقد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، در پی ابلاغ رسمی دستورالعمل نظارت بر چگونگی فعالیت ارائه دهندگان خدمات هوشمند مسافر از سوی وزارت کشور امروز قرارداد همکاری بین اسنپ و معاونت حمل ونقل ترافیک شهرداری تهران بسته شد.
معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران درمراسم امضای این قرارداد با اشاره به اینکه پس از یک سال مذاکره قرارداد همکاری با شرکت‌های ارائه دهنده خدمات هوشمند مسافر به ثمر نشست گفت: شهروندان از نحوه عملکرد تاکسی‌های اینترنتی رضایت دارند از این رو مدیریت شهری به عنوان منتخبان مردم، از نوآوری و توسعه خدمات هوشمند به مردم، حمایت خواهد کرد.
محسن پورسید آقایی با تاکید براینکه اجرای این دستورالعمل گام مهمی در مسیر ضابطه‌مند شدن فعالیت تاکسی‌های اینترنتی است افزود: براساس این دستورالعمل و تعاملی که میان همه ذینفعان صورت گرفته سیاست‌های کلی و ضوابط یکپارچه در ارائه خدمات هوشمند مسافر اجرایی شده است.
وی ادامه داد: هیچگاه تاکسی‌های اینترنتی را رقیب تاکسیرانی نداستیم بلکه معتقدیم این‌ها دو نمونه حمل و نقل عمومی و مکمل یکدیگرند که به نوعی توانسته اند استفاده از خودرو‌های شخصی را در سطح شهر کاهش دهند.
او تصریح کرد: با اجرای این دستورالعمل و قرارداد‌های منعقد شده با شرکت‌های تاکسی اینترنتی حتماً فشار بیشتری برای جلوگیری از فعالیت خودرو‌های مسافربر شخصی اعمال خواهیم کرد.
پورسید آقایی در ادامه به موضوع سهمیه بندی سوخت اشاره کرد و گفت: در سهمیه بندی سوخت به خودرو‌های تاکسی اولویت داده شد از این روی هیچ افزایش نرخی در تاکسی نخواهیم داشت در عین حال که سعی شده با تخصیص سهمیه از سوی وزارت کشور به تاکسی‌های اینترنتی نیز افزایش قیمتی در ارائه خدمات آن‌ها صورت نگیرد.
مدیرعامل شرکت خدمات هوشمند مسافر «اسنپ» نیز با ابراز خرسندی از امضای این قرارداد گفت: تاکسی‌های اینترنتی نقش عمده‌ای در حمل و نقل شهری دارند، مواردی در دستورالعمل دارای ابهام بود که در جلسات متعدد با وزارت کشور و معاونت علمی رئیس جمهور رفع ابهام و امروز این دستورالعمل ابلاغ و اجرایی شد.
ژوین علاقبند با بیان اینکه پرداخت همزمان ارزش افزوده و ثبت اطلاعات کاربران در سامانه سماس در وزارت کشور جزو دغدغه‌های مطرح شده در دستورالعمل بود افزود: خوشبختانه این مسئله نیز رفع ابهام شد.
وی آغاز همکاری مشترک اسنپ و شهرداری تهران را به فال نیک گرفت و گفت: قرارداد همکاری ۱۵۰ شهر دیگر که اسنپ در آن فعالیت دارد نیز امروز برای شهرداری‌ها ارسال خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلید سعادت