کتاب بازی‌های محلی ابرکوه رونمایی شد


کتاب بازی‌های محلی ابرکوه رونمایی شد

- ایرنا - به مناسبت هفته کتاب ( 24 تا 30 آبان ماه ) از کتاب بازی‌های محلی شهرستان ابرکوه با حضور فرماندار و جمعی از مسئولان محلی رونمایی شد .

رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی ابرکوه روز یکشنبه در حاشیه این آیین به خبرنگار ایرنا گفت: کتاب بازی های محلی شهرستان ابرکوه دارای ۲۴۵ صفحه ، پنج فصل در ۲ هزار جلد که توسط رضا ربانی تالیف و انتشار یافته است.

حمید رضا بصیری با بیان اینکه در این کتاب شرح حالی به ترتیب حروف الفبا بر طریقه انجام بازی های محلی منتشر شده ، افزود: در این کتاب ۸۳ نوع بازی در دوران دانش آموزان دبستانی و کودکستانی که در دهه های پیش ، در مدارس شهری و روستایی این شهرستان رواج داشته و هم اکنون به فراموشی سپرده شده ، شرح داده شده است .

وی اظهار کرد: کتاب بازهای محلی ، در پنج فصل شامل مقدمات شروع بازی ، بازی هایی که در مدارس و کودکستان ها بدون داشتن امکانات مورد نیاز انجام می شده ، کیفیت و امور فنی بازی ها ، بازی هایی که تا دهه ۴۰ و ۵۰ در ابرکوه رواج داشته به رشته تحریر در آمده است.

این مسئول ادامه داد: این نویسنده تاکنون پنج جلد کتاب شامل خورشید دهم ، نکته های کلامی و ادبی ، فرهنگ و لغت مردم ابرکوه ، ستارگان ولایت در ابرکوه و بازهای محلی تالیف کرده است .

بصیری اضافه کرد: توسط رضا ربانی نویسنده و محقق ابرکوهی همچنین کتابی با موضوع حضور سبز ابرکوه در دوران دفاع مقدس در هزار صفحه در دست اقدام است که بزودی منتشر خواهد شد .

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری ابرکوه در ۱۴۰ کیلو متری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


می دانستید مادر ترانه علیدوستی یک هنرمند معروف است؟ | شباهت جالب ترانه علیدوستی به مادر...