کتاب بازی‌های محلی ابرکوه رونمایی شد


کتاب بازی‌های محلی ابرکوه رونمایی شد

- ایرنا - به مناسبت هفته کتاب ( 24 تا 30 آبان ماه ) از کتاب بازی‌های محلی شهرستان ابرکوه با حضور فرماندار و جمعی از مسئولان محلی رونمایی شد .

رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی ابرکوه روز یکشنبه در حاشیه این آیین به خبرنگار ایرنا گفت: کتاب بازی های محلی شهرستان ابرکوه دارای ۲۴۵ صفحه ، پنج فصل در ۲ هزار جلد که توسط رضا ربانی تالیف و انتشار یافته است.

حمید رضا بصیری با بیان اینکه در این کتاب شرح حالی به ترتیب حروف الفبا بر طریقه انجام بازی های محلی منتشر شده ، افزود: در این کتاب ۸۳ نوع بازی در دوران دانش آموزان دبستانی و کودکستانی که در دهه های پیش ، در مدارس شهری و روستایی این شهرستان رواج داشته و هم اکنون به فراموشی سپرده شده ، شرح داده شده است .

وی اظهار کرد: کتاب بازهای محلی ، در پنج فصل شامل مقدمات شروع بازی ، بازی هایی که در مدارس و کودکستان ها بدون داشتن امکانات مورد نیاز انجام می شده ، کیفیت و امور فنی بازی ها ، بازی هایی که تا دهه ۴۰ و ۵۰ در ابرکوه رواج داشته به رشته تحریر در آمده است.

این مسئول ادامه داد: این نویسنده تاکنون پنج جلد کتاب شامل خورشید دهم ، نکته های کلامی و ادبی ، فرهنگ و لغت مردم ابرکوه ، ستارگان ولایت در ابرکوه و بازهای محلی تالیف کرده است .

بصیری اضافه کرد: توسط رضا ربانی نویسنده و محقق ابرکوهی همچنین کتابی با موضوع حضور سبز ابرکوه در دوران دفاع مقدس در هزار صفحه در دست اقدام است که بزودی منتشر خواهد شد .

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری ابرکوه در ۱۴۰ کیلو متری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟