درخواست از احزاب انگلیسی برای اجتناب از هدر دادن فرصت‌ها در سال جدید


درخواست از احزاب انگلیسی برای اجتناب از هدر دادن فرصت‌ها در سال جدید

در حالی است که کمتر از یک ماه به برگزاری انتخابات پارلمانی انگلیس باقی مانده است، کنفدراسیون صنایع این کشور از احزاب خواست از هدر رفتن سال جدید اجتناب کنند.

درخواست از احزاب انگلیسی برای اجتناب از هدر دادن فرصت‌ها در سال جدید

کارفرمایان انگلیسی روز یکشنبه در آستانه برگزاری کنگره سالانه خود از احزاب شرکت‌کننده در انتخابات پارلمانی ۱۲ دسامبر خواستند پس از دو و سال و نیم بحران برگزیت، از هدر رفتن سال جدید از طریق فلج سیاسی اجتناب کنند.

کنفدراسیون صنایع انگلیس به عنوان اصلی‌ترین نهاد کارفرمایان این کشور با انتشار بیانیه‌ای پیشنهادهای خود را در این زمینه ارائه دادند. این در حالی است که کمتر از یک ماه به برگزاری انتخابات پارلمانی در این کشور باقی مانده است.

شخصیت‌های سیاسی انگلیس در کنگره سالانه کارفرمایان انگلیس شرکتی می‌کنند. جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر، و جو سویینسون، رهبر حزب لیبرال دموکرات، قرار است در این کنگره سخنرانی کنند. بوریس جانسون، نخست وزیر محافظه کار انگلیس، هم در این کنگره شرکت می‌کند.

کارولین فیربرن، دبیرکل کنفدراسیون صنایع انگلیس می‌گوید: پس از انتخاب هرکسی که قدرت را به دست داشته باشد اولویت اصلی باید همکاری با شرکت‌ها باشد تا به مشکلات کشور پاسخ داده شود. ما نمی‌توانیم به سادگی اجازه دهیم سال جدید هدر رفته دیگری با فلج سیاسی، بی‌ارادگی و بی‌توجهی داشته باشیم آن هم در حالی که تولید و سرمایه‌گذاری تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

تاجران و فعالان اقتصادی در ماه‌ها اخیر همواره از دوره بی‌ثباتی طولانی ناشی از برگزیت که قرار بود در پایان ماه اکتبر اجرایی شود، اما تا پایان ژانویه سال ۲۰۲۰ به تاخیر افتاد، ابراز تاسف کرده‌اند.

کنفدراسیون صنایع انگلیس امیدوار است انتخابات روند خروج انگلیس از اتحادیه اروپا را روشن کند و به مشکلات اساسی مانند مقابله با تغییرات آب و هوایی یا سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌ها بپردازد.

منبع: خبرگزاری فرانسه

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لاوروف: سران ارمنستان به دنبال برهم زدن روابط با روسیه هستند