وحدت بین اهل سنت و شیعه سبب ناامیدی دشمن می‌شود/ اخلاق پیامبر اکرم(ص) عامل پیشرفت اسلام


وحدت بین اهل سنت و شیعه سبب ناامیدی دشمن می‌شود/ اخلاق پیامبر اکرم(ص) عامل پیشرفت اسلام

کارشناس مذهبی اخلاق نیکو را از مهم ترین ویژگی های شخصیتی پیامبر اکرم(ص)، دانست و گفت:حدت بین مسلمانان باعث می شود دشمن از نفوذ به امت اسلامی ناامید شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام محمدحسن رستمیان، کارشناس مذهبی در گفتگو با خبرنگار مرآت، در خصوص ویژگی های شخصیتی پیامبراکرم(ص)، گفت: بر اساس اعتقادات مسلمانان، پیامبران باید از هر گونه اشتباه و خطایی در امان باشند بنابراین تمام افعال، رفتار و سخنان آن ها برای مسلمانان حجت شرعی محسوب می‌شود.

کارشناس مذهبی با اشاره به ویژگی های پیامبر(ص) در قرآن کریم افزود: اخلاق نیکو از مهم ترین ویژگی های شخصیتی ایشان است، چرا که اخلاق در زندگی فردی و اجتماعی هر انسانی جزء ضروری‌ترین نیازها است.

رستمیان با بیان اینکه عظمت اخلاقی پیامبر اکرم(ص) قابل توصیف نیست، مطرح کرد: یکی از عوامل پیشرفت اسلام اخلاق ایشان است.

وی ویژگی بعدی حضرت محمد(ص) را دلسوزی دانست و عنوان کرد: پیامبر اکرم برای همه ی عالم رحمت هستند و صبر استقامت از ویژگی بعدی ایشان می باشد چرا که برای ترویج و گسترش اسلام مشقات و مشکلات زیادی را تحمل کردند.

کارشناس مذهبی در پاسخ به این سوال که چرا هفته وحدت به این نام نامگذاری شده است، تصریح کرد: بین مورخین اختلاف دیدگاه در تاریخ ولادت پیامبر اکرم یعنی 12 و 17 ربیع الاول، وجود دارد که هر دو آن فرصتی است که این هفته را هفته وحدت نامید.

رستمیان اذعان کرد: وحدت یکی از نیازهای ضروری عالم جهانیان است که هر چیزی در عالم بر پایه وحدت استوار است.

وی ادامه داد: وحدت یعنی دست در دست یکدیگر گذاشتن که باید انسان در مسائل اعتقادی به مشترکات بین اسلام و اهل سنن توجه داشته باشد.

کارشناس مذهبی با اشاره به اینکه خداوند در قرآن کریم مسلمانان را نسبت به افرادی که دین دیگری دارند به وحدت دعوت می‌کند، گفت: اختلاف نظر بین برخی مسائل در ادیان مختلف نباید مسلمانان را از هم جدا کند.

رستمیان ادامه داد: وحدت بین مسلمانان باعث می‌شود دشمن از نفوذ به امت اسلامی نا امید شود، بنابراین در هفته وحدت علما و مردم شیعه و سنی باید به مشترکات یعنی قرآن، کعبه، قبله، امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر و ... توجه ویژه‌ای داشته باشند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | تصویری از یک خواننده زیر زمینی در آغوش علی دایی