فروش 1.2 میلیارد تومانی نمایشگاه کتاب در اراک


فروش 1.2 میلیارد تومانی نمایشگاه کتاب در اراک

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی از فروش 1.2 میلیارد تومانی دهمین دوره نمایشگاه کتاب در اراک خبر داد.

حجت‌الاسلام عباس دانشی در کارگروه اجتماعی استان مرکزی بیان کرد: در دهمین دوره از نمایشگاه کتاب استان مرکزی طی ۶ روز یک میلیارد و ۲۱۸ میلیون تومان فروش کتاب انجام شد.

وی افزود: استان مرکزی اولین فراخوان کتاب سال خود را در دهمین نمایشگاه کتاب منتشر کرد.

دانشی با بیان اینکه استان مرکزی دارای ۶۰ ناشر و ۴۶ کتاب فروشی در اراک و ۲۳ کتاب فروشی در سایر شهرستان‌هاست، گفت: برابر اعلام وزیر ارشاد سرانه مطالعه در کشور ۱۳ درصد است و ۴۰ درصد مردم در فضای مجازی مطالعه می کنند، اما با وجود توسعه فضاهای مجازی هنوز کتابخوانی در دنیا مرسوم است و در واقع این فضا سهم کتابخوانی را کاهش نداده است.

به گزارش ایسنا، در این جلسه مدیرکل نهاد کتابخانه‌های استان مرکزی با اشاره به ۲۳ آبانماه تا ۳۰ آبانماه هفته کتاب و کتابخوانی و تدوین ۵۰۰ برنامه در این راستا، گفت: در استان مرکزی ۷۳ باب کتابخانه عمومی و ۱۱ باب کتابخانه مشارکتی وجود دارد که باید تعداد آنها افزایش یابد.

رستگاری خواستار تحقق اختصاص ۰.۵ درصد درآمد شهرداری ها به کتابخانه‌ها شد و افزود: این امر از سال ۱۳۹۳ تنها در شهر اراک محقق نشده است در حالی که دیگر شهرداری‌های استان این رقم را محقق کرده‌اند.

وی اضافه کرد: کتابخانه مرکزی اراک که در مرحله احداث قرار دارد تاکنون ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و با تزریق بودجه، پیشرفت فیزیکی بیشتری خواهد داشت و تکمیل آن در واقع این کتابخانه را به بزرگترین کتابخانه کشور تبدیل می‌کند.

رستگاری تعداد اعضای کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی را ۶۲ هزار نفر متشکل از ۶۰ درصد زن و ۴۰ درصد مرد عنوان کرد و افزود: کتابخانه‌های استان دارای یک میلیون و ۲۰۰ هزار جلد کتاب است که بیشترین امانت کتاب با ۳۸ درصد در حوزه ادبیات انجام می‌شود، همچنین بیشترین عضویت در مقاطع تحصیلی ابتدایی متوسطه و پیش دانشگاهی و کمترین در مقطع دکتری است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه شنبه 1 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق