طرح ملی مسکن تأثیری بر کنترل قیمت ندارد/بخش مسکن وزارت راه بی اطلاع از بازار


طرح ملی مسکن تأثیری بر کنترل قیمت ندارد/بخش مسکن وزارت راه بی اطلاع از بازار

نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک با اشاره به اینکه طرح اقدام ملی مسکن برخلاف اظهارات معاون وزیر هیچ تأثیری در کنترل قیمت مسکن نخواهد داشت، گفت: ساخت 400 هزار مسکن ملی تا سال 1400 به اتمام نمی‌رسد و به دولت بعدی منتقل خواهد شد.

طرح ملی مسکن تأثیری بر کنترل قیمت ندارد/بخش مسکن وزارت راه بی اطلاع از بازار
به گزارش فانوس، عقبایی، با اشاره به اینکه دولت 6 سال به بخش مسکن توجهی نکرد و هیچ کار عملیاتی برای آن نداشت، گفت: از همان روزهای نخست دولت یازدهم وقتی وزیر سابق راه و شهرسازی با مسکن مهر مخالفت کرد و گفت افتخار می‌کنم یک مسکن مهر افتتاح نکردم مشخص شد که به بخش مسکن کم توجهی خواهد شد.

نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک اظهار داشت: از همان روزهای نخست بی توجهی به بخش مسکن باعث شد تا فاصله تعادل میان عرضه و تقاضا در بخش مسکن بیشتر شود.

* بدون مصوبه مجلس طرح ملی اقدام مسکن دست سوداگران می‌افتد

وی افزود: وزارتخانه عظیم راه و شهرسازی نیازمند یک برنامه‌ریزی قوی و کوتاه‌مدت و بلندمدت است اما متأسفانه تغییر پی در پی معاونان بخش مسکن وزارت راه و شهرسازی نشان داد که برنامه‌ریزی چندانی برای بخش مسکن نباید متصور بود.

عقبایی با تأکید بر اینکه معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی شناخت عمیقی از بازار مسکن ندارد، گفت: ساخت یک ساختمان 4 طبقه تک‌واحدی 20 ماه زمان می‌برد حال چطور و چگونه از زبان وزیر راه و شهرسازی و معاون مسکن او اعلام می‌شود که 400 هزار طرح اقدام ملی مسکن تا سال 1400 به اتمام می‌رسد؛ وقتی چنین چیزی می‌شنویم باید به شناخت و اطلاع آنها از بخش مسکن شک کرد.

نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک اظهار داشت: طرح اقدام ملی مسکن به دلیل بالا بودن اقساط بازپرداختی و آورده برای قشر متوسط و پایین جامعه مناسب نیست. و وقتی طرح اقدام ملی مسکن مصوبه مجلس ندارد اگر در دولت دوازدهم به پایان نرسد و به دولت بعدی منتقل شود اتمام واحدهای مسکونی به مشکل خورده و به دست سوداگران خواهد افتاد.

وی با بیان اینکه در مجموع طرح اقدام ملی مسکن را طرح مؤثری نمی‌بینم، اظهار داشت: اینکه معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی اعلام می‌کند طرح اقدام ملی مسکن یک طرحی است که موجب کنترل قیمت می‌شود، نشان می‌دهد که این فرد از بازار مسکن شناختی ندارد.

عقبایی ادامه داد: تا سال 1400 بالغ بر دو میلیون ازدواج صورت خواهد گرفت پس به فرض اگر این 400 هزار واحد مسکونی تحویل شود باز هم عرضه از تقاضا بسیار عقب است.

*بخش خصوصی انگیزه تولید مسکن ندارد

نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک در پاسخ به این سؤال که به هر حال بخش خصوصی هم باید به کمک دولت بیاید و مسکن احداث کند، اظهار داشت: بخش خصوصی انگیزه تولید مسکن ندارد چرا که شهرداری‌ها رویکرد تشویقی به ساخت و ساز از خود نشان نمی‌دهند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انفجار حین مهار آتش در مغازه نقاشی خودرو در رشت