مردم کشور 350 میلیارد ریال کتاب خریدند


مردم کشور 350 میلیارد ریال کتاب خریدند

رشت – ایرنا - مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران بیان کرد: مردم کشور در نمایشگاه های کتاب 350میلیارد ریال کتاب خریدند و این موضوع نشانه اهتمام مردم این سرزمین به مطالعه کتاب است.

قادر آشنا روز یکشنبه در آئین گشایش پانزدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب گیلان در رشت افزود: این نمایشگاه یازدهمین نمایشگاه استانی کشور است که از مهرماه امسال تا کنون برپاشده و بنا داریم نمایشگاه کتاب در همه استان ها دایر شود.
وی کتاب را با محتواترین عنصر فرهنگی دانست و اظهار داشت: نمی توان از دیپلماسی کتاب غافل شد و نمایشگاه کتاب گیلان در صورت فراهم آوردن زیرساخت ها می تواند به نمایشگاهی با حضور ناشران کشورهای همجوار بدل شود.
وی حضور ایران در نمایشگاه های معتبر جهان را ترویج فرهنگ و هویت ایرانی و اسلامی دانست و گفت: خوشحالیم که هنوز در وانفسای امروز،موضوع کتاب جزو یکی از پر اهمیت ترین موضوعات فرهنگی است .
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان نیز در این مراسم بیان کرد: هر اندیشه ای برای مفاهمه باید به متن تبدیل شود و کتاب جزو اساسی ترین متن های مورد مفاهمه است.
فیروز فاضلی با بیان اینکه برپایی نمایشگاه کتاب گیلان به موضوع مورد مطالبه مردم تبدیل شده و در پانزدهمین نمایشگاه کتاب گیلان ناشرانی از کشور روسیه نیز حضور دارند افزود: ۷۶هزار و ۵۲۰ عنوان کتاب در این نمایشگاه توسط ناشران داخلی ارائه شده است.
وی ادامه داد: پانزدهمین نمایشگاه کتاب گیلان با حضور ۴۰۰ ناشر در ۲۰۳ غرفه و با تخفیف ۳۰ درصد گشایش یافته است.
پانزدهمین نمایشگاه کتاب گیلان از امروز بیست و ششم آبان ماه با حضور جمعی از مدیران کشوری، استانی و ناشران داخلی و خارجی در محل دائمی برگزاری نمایشگاه های بین المللی استان گشایش یافته و تا یکم آذرماه میزبان علاقه مندان به فرهنگ کتاب و کتابخوانی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان