دانایی محوری موجب ارتقاء شاخص های توسعه یافتگی است


دانایی محوری موجب ارتقاء شاخص های توسعه یافتگی است

رشت - ایرنا - استاندار گیلان تاکید کرد: نسل جوان ، مدرسه و جامعه را باید با محوریت کتاب و اندیشه پیش ببریم چرا که برای ارتقاء شاخص های توسعه یافتگی کشور بهترین راه گام نهادن مستحکم تر در عرصه دانایی محوری است.

ارسلان زارع روز یکشنبه در آئین گشایش پانزدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب گیلان افزود: کتاب ،علم و اندیشه مهمترین رکن و محور فرهنگ و تمدن بشری و عامل توسعه یافتگی هر جامعه ای از گذشته تا کنون بوده است.
وی اظهار داشت: همه دانشمندان اعتقاد دارند که فرهنگ یک فرآیند و پروسه مستمر است و به طور قطع کتاب از مهمترین ابزارهای موثر در انتقال اندیشه و افکار است و ایرانیان از جمله جوامع متمدنی بودند که کتابت را به اشکال مختلف و بدیع استفاده و دانش خود را نه فقط به نسل های بعدی ، بلکه به دیگر جوامع نیز منتقل کردند .
وی ادامه داد: امروز نیز به برکت انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ، ایران به لحاظ زیرساخت های چاپ و انتشار کتاب از جمله کشورهای خوب و با شاخص های بالا در میان کشورهای منطقه است.
زارع برپایی نمایشگاه های بزرگ کتاب گیلان را اهتمام دولت تدبیر و امید نسبت به مقوله فرهنگ و ترویج فرهنگ مطالعه در جامعه دانست و از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان و همه دستگاه هایی که در برپایی آن مشارکت دارند قدردانی کرد.
پانزدهمین نمایشگاه کتاب گیلان از امروز بیست و ششم آبان ماه با حضور جمعی از مدیران کشوری، استانی و ناشران داخلی و خارجی در محل دائمی برگزاری نمایشگاه های بین المللی استان گشایش یافته و تا یکم آذرماه میزبان علاقه مندان به فرهنگ کتاب و کتابخوانی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پرستار سنگدل پس از قتل فجیع پیرزن پسر معلولش را در اتاق زندانی کرد / کشف جسد در کمد دیو...