توزیع قرص ویتامین D و آهن در مدارس متوسطه گیلان


توزیع قرص ویتامین D و آهن در مدارس متوسطه گیلان

رشت - ایرنا - معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش گیلان با اشاره به آغاز برنامه مکمل یاری در مدارس متوسطه استان گفت: با اجرای این برنامه تمامی دانش آموزان دختر گیلان از قرص ویتامین D و آهن برخوردار می شوند.

امیر سراجی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: در راستای ترویج فرهنگ تغذیه سالم و جبران ریز مغذی ها در سال جاری تمامی دانش آموزان دختر متوسطه استان گیلان قرص ویتامین D و آهن دریافت می کنند.

وی اظهار داشت: ۸۰ درصد دانش آموزان پسر متوسطه استان گیلان نیز قرص ویتامین D دریافت می کنند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان گیلان خاطر نشان کرد: دانش آموزان دختر متوسطه هرهفته یک قرص آهن به مدت ۱۶ هفته و دانش آموزان متوسطه دختر و پسر نیز هرماه یک قرص ویتامین D به مدت ۹ ماه دریافت می کنند.

وی با اشاره به اهمیت موضوع تغذیه سالم بیان داشت: تغذیه سالم به ویژه برای دانش آموزان که در سن رشد و یادگیری هستند، بسیار حائز اهمیت است،

سراجی با تاکید بر ضرورت توجه به ورزش و فعالیت بدنی مناسب برای حفظ سلامت در تمامی اقشار به ویژه در بین دانش آموزان اضافه کرد: دانش آموزان از غذاهای فست فودی و نوشابه های گاز دار دوری کنند و روزانه فعالیت بدنی و ورزش داشته باشند.

استان گیلان دارای حدود ۴۰۰ هزار دانش آموز است که در افزون بر پنج هزار واحد آموزشی تحصیل می کنند.

کارگاه آموزشی توانمندسازی مدرسان و رابطان برنامه درس ملی

کارگاه آموزشی توانمندسازی مدرسان و رابطان برنامه درس ملی در دبیرستان استعدادهای درخشان فرزانگان دوره اول متوسطه رشت برگزار شد.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش گیلان روز یکشنبه در این باره به خبرنگار ایرنا، گفت: در این کارگاه آموزشی حدود ۳۶۰ مدرس و رابط برنامه درس ملی از ادارات تابعه استان گیلان با ۹ موضوع درسی شامل قرآن و هدیه های آسمانی، برنامه آموزشی تلفیقی – فراگیر، ریاضی، علوم تجربی، راهبران آموزشی ، ارزشیابی کیفی توصیفی، تفکر و پژوهش، سرگروههای مربیان پیش دبستانی و توسعه سواد خواندن و نوشتن و مالی (فارسی) به منظور ارتقای شایستگی حرفه ای حضور داشتند.

نرگس دستیار با بیان این که نیروی انسانی به عنوان رکن اصلی آموزش و سرمایه های اصلی تعلیم و تربیت به شمار می رود، اظهار داشت: برخورداری معلمانی توانمند و ماهر زمینه ساز رشد و شکوفایی در آموزش و پرورش می شود.

وی با تاکید بر توسعه دانش و ارتقاء سطح مهارت های حرفه ای و توانمند سازی نیروی انسانی خاطر نشان کرد: آموزش ضمن خدمت باید به صورت نظام مند و با هدف بهبود مستمر شایستگی های عمومی و حرفه ای مربیان برنامه ریزی شود و بخش جدایی ناپذیری از فرآیند ارتقا شغلی منابع استانی در همه سطوح باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان