400 هکتار جنگل‌کاری در ملایر اجرا می‌شود


400 هکتار جنگل‌کاری در ملایر اجرا می‌شود

همدان- ایرنا- معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر گفت: تا پایان آبانماه امسال400 هکتار جنگل‌کاری مصنوعی در نقاط مختلف این شهر اجرا می‌شود که چهار برابر سهمیه تعیین شده در استان است.

قدرت اله ولدی روز یکشنبه در بازدید از روند کاشت جنگل دست‌کاشت در ملایر اظهار داشت: طرح کاشت جنگل مصنوعی در استان همدان با تدبیر «سید سعید شاهرخی» استاندار همدان آغاز شده که سهم ملایر از ۱۰۰ هکتار به ۴۰۰ هکتار افزایش یافت.

وی با بیان اینکه از تمام ظرفیت‌ها برای کاشت بذر و نهال در کوتاه‌ترین زمان استفاده می‌شود افزود: از این میزان تاکنون بیش از ۳۰۰ هکتار کاشت بذر و نهال به اتمام رسیده است.

فرماندار ویژه ملایر همت و تلاش شبانه‌روزی منابع طبیعی این شهرستان را در کاشت جنگل ستودنی دانست و ادامه داد: بیش از ۱۰۰ هکتار دیگر نیز تا پایان آبان کاشته می‌شود.

ولدی بیان کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده و برای ساماندهی ورودی‌های شهر ملایر، کاشت جنگل در ورودی و خروجی‌های ملایر از سمت حاجی آباد و حرم آباد، سد کلان و بخش جوکار در حال اجرا است.

400 هکتار جنگل‌کاری در ملایر اجرا می‌شود

وی افزود: با کاشت جنگل در ورودی ملایر از سمت دریاچه کوثر، علاوه بر ایجاد راه دسترسی به تپه مجاور، این منطقه از شهر ملایر به یک مکان گردشگری تبدیل می‌شود.

معاون استاندار همدان کاشت جنگل را کاری بسیار ارزشمندی دانست و گفت: اجرای طرح جنگل‌کاری مصنوعی آینده خوبی برای استان و شهرستان دارد که با تاکید استاندار همدان این طرح باید به موقع به اتمام برسد.

ولدی تاکید کرد: در این شهرستان همچنین ۱۲ منطقه برای کاشت جنگل در نظر گرفته شده است که با همکاری و تعامل خوب مدیران دستگاه‌های مرتبط در موعد مقرر به اتمام می‌رسد.

وی ادامه داد: طبق پیشنهاد امام جمعه ملایر تپه حاجی آباد به بوستان پیامبر اعظم(ص) و مسیر دُم سیاه به بوستان امام‌حسن‌ مجتبی(ع) نامگذاری می‌شود.

فرماندار ویژه ملایر با اشاره به مشکل تهیه مواد اولیه برای فعالان صنعت مبل و منبت ملایر، کاشت جنگل مصنوعی را اقدامی مناسب برای حل این مشکل دانست و افزود: تلاش ما بر این است تا با کاشت درختانی از گونه صنوبر و کم آب‌بر، برای تهیه مواد اولیه صنعت مبل و منبت قابل استفاده باشد.

قرار است سالانه ۱۰۵ تا ۳۰۰ هکتار در سه سال آینده جنگل‌کاری مصنوعی در شهرستان ملایر اجرا شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر