آغاز ثبت نام هجدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت


آغاز ثبت نام هجدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت

نام نویسی هجدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت از دیروز آغاز شده است و تا 15 آذر نیز ادامه دارد.

آغاز ثبت نام هجدهمین آزمون سراسری قرآن و عترتبه گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، مدیرکل دفتر آموزش و توسعه مشارکت‌های معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز در نشست خبری با اعلام این مطلب افزود: قرار است این آزمون ۳ بهمن در سراسر کشور برگزار شود.
حجت الاسلام محمدعلی خسروی با اشاره به اهداف برپایی این آزمون گفت: وجود انگیزه برای عموم مردم به ویژه جوانان و نوجوانان، شناسایی و معرفی نخبگان و استعداد‌های درخشان، حمایت از موسسه‌های قرآنی و مهمتر از همه اُنس با قرآن و مفاهیم والای آن از جمله اهداف برپایی این آزمون است.
مدیر کل دفتر آموزش و توسعه مشارکت‌های معاونت قرآن و عترت، آزمون قرآن را فرصتی مغتنم برای حضور همه قشر‌ها دانست و افزود: در این آزمون هیچ نوع محدودیت سنی وجود ندارد و افراد می‌توانند در رشته مورد علاقه خود که شامل ۱۰ رشته حفظ، فهم و ترجمه و تفسیر قرآن، معارف اهل بیت (ع) و سیره معصومین، همچنین روخوانی و انس با قرآن مجید است، شرکت کنند.
حجت الاسلام خسروی با اشاره به این که برای شرکت در این آزمون دستورالعملی تهیه شده است، گفت: در حقیقت این آزمون، خودآزمایی است و علاوه بر این با مشخص شدن رتبه‌های برتر در حقیقت فرصتی است تا موسسه‌های فعال قرآنی شناسایی شوند و از آنان حمایت کنند.
در پایان این نشست از پوستر هجدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت رونمایی شد.
حدود ۴ هزار موسسه قرآنی در کشور به ثبت رسیده است که بنابر گفته مدیر کل دفتر آموزش و توسعه مشارکت‌های معاونت قرآن و عترت، هزار و ۱۰۰ موسسه قرآنی فعال هستند و نزدیک به ۱۵۰ موسسه در رتبه اول قرار دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ادعای جلیل محبی درباره بازگشت گشت ارشاد