دیپلماسی کتاب با جدیت دنبال می شود/ فروش 35 میلیاردی طی امسال


دیپلماسی کتاب با جدیت دنبال می شود/ فروش 35 میلیاردی طی امسال

مدیرعامل موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران با بیان اینکه گیلان به واسطه توانمندی های فرهنگی می تواند میزبان ناشران کشورهای همجوار باشد، گفت: دیپلماسی کتاب باید با جدیت دنبال شود.

قادر آشنا در آیین افتتاح پانزدهمین نمایشگاه کتاب استان گیلان، کتاب را شریف ترین عنصر فرهنگی دانست و اظهار کرد: نمایشگاه کتاب گیلان یازدهمین نمایشگاه استانی کتاب کشور در نیمه دوم سال جاری است.

وی با اشاره به فروش بالغ بر ۳۵ میلیارد تومانی کتاب در ۱۰ نمایشگاه استانی کتاب امسال، افزود: این میزان فروش نشان می دهد کتاب همچنان مورد توجه آحاد جامعه قرار دارد.

مدیرعامل موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران از حضور ناشران ایرانی در نمایشگاه های بین المللی کتاب خبر داد و تصریح کرد: توانستیم در قالب این نمایشگاه ها در ترویج فرهنگ و هویت ایرانی - اسلامی نقش آفرینی کنیم.

آشنا ضمن قدردانی از مسئولان فرهنگی جهت توجه به امر کتاب و کتابخوانی، عنوان کرد: نمایشگاه های استانی همراه با تخفیفات ویژه بوده و در حوزه های مختلف دانشگاهی، آموزشی، علمی، عمومی، دینی، دفاع مقدس و... کتاب داشتیم.

وی نمایشگاه کتاب را بهترین فرصت برای بهره مندی اهالی کتاب و کتابخوانی از آخرین دستاوردهای چاپ و نشر دانست و گفت: امروزه باشگاه های کتابخوانی در سراسر کشور راه اندازی شده که می تواند نقش موثری در ترویج فرهنگ کتاب بین کودکان و نوجوانان داشته باشد.

مدیرعامل موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران با بیان اینکه نمایشگاه بین المللی کتاب تهران زودتر از سال های گذشته برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: گیلان به واسطه توانمندی های فرهنگی می تواند میزبان ناشران کشورهای همجوار باشد و لذا تفاهم نامه برگزاری نمایشگاه با حضور استان های حاشیه دریای خزر را با روسیه منعقد کردیم، زیرا معتقدیم دیپلماسی کتاب باید با جدیت دنبال شود.

آشنا به معرفی دو کتاب «آخرین دختر» و «۱۰ روز با داعش» پرداخت و اضافه کرد: کتاب «کتیبه ژنرال» رومانی بسیار جذاب و خواندنی است که به شهدای مدافع حرم و فرماندهان ایرانی در سوریه می پردازد.

وی تبیین تفاوت های دفاع مقدس با جنگ سوریه را یکی از ویزگی های کتاب مذکور دانست و خاطرنشان کرد: بی تردید تجربه هشت سال دفاع مقدس به سوریه و عراق و محور مقاومت در جنگ با داعش کمک کرد و این گنجینه نجات بخش منطقه و جهان خواهد بود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر