کدام دانش آموزان در کنکور 99 موفق می‌شوند؟


کدام دانش آموزان در کنکور 99 موفق می‌شوند؟

ایران اکونومیست-یک مشاوره تحصیلی گفت: سال نهم، دهم و یازدهم اساس کار بالا بردن راندمان و کیفیت مطالعه است .

کدام دانش آموزان در کنکور 99 موفق می‌شوند؟

هادی رضا زاده، مشاور تحصیلی و کنکور درباره راهکار بالا بردن راندمان مطالعه برای داوطلبان کنکور اظهار کرد: سال نهم، دهم و یازدهم اساس کار بالا بردن راندمان و کیفیت مطالعه و چندین روش برای این موضوع وجود دارد، بحث‌های روانشناسی است که یک دانش آموز در زمان آمادگی برای شرکت در کنکور باید روی تمرکز، وسواس خواندن و استرس خود کار کند. خانواده هم برنامه ریزی و نظم داشته باشد و همراه دانش آموز باشد.

این مشاور تحصیلی در ادامه بیان کرد: برای قبول شدن؛ تلاش اعتقادی، ثبات و حرف گوش کن بودن؛ سه ویژگی‌ است که داوطلب باید داشته باشد.

راهکار بالا بردن راندمان مطالعه برای داوطلبان کنکور سراسری
رضا زاده افزود: دانش آموزانی که کلاس نهم را جدی بگیرند در کنکور موفق‌تر از سایرین خواهند بود، زیرا سال نهم به نوعی یک کنکور کوچک است و اگر معدل خوبی در این سال بیاورند در کنکور بسیار موفق‌تر خواهند بود و در کنار آن شرکت در آزمون ورود به مدارس برتر مخصوصا تیزهوشان و نمونه دولتی خیلی مهم است و دانش آموز وقتی بتواند یک مدرسه خوب قبول شود مسیر کنکور هموار‌تر می‌شود.

این مشاور تحصیلی و کنکور در ادامه افزود: داوطلب باید اختلالات تحصیلی خود را درمان کند و بر روی انگیزه، وسواس و تمرکز کار کند و بعد از آن روی افزایش سرعت خواندن، مدیریت زمان، مدیریت بحران و... کار کند.

رضا زاده درباره بهترین زمان برای شروع خواندن کنکور گفت: هر چه زودتر مطالعه را شروع کنیم بهتر است یعنی اگر از سال هفتم هم شروع شود خوب است، ولی این امر نیاز به بلوغ فکری دانش آموز دارد. ولی مطالعه برای کنکور باید تا قبل از سال دهم شروع شود و اگر از این سال شروع به خواندن کنند؛ کنکور در مشت دانش آموز خواهد بود.

او در ادامه تاکید کرد: کنکور شانسی نیست و بستگی به خود افراد دارد. استرس معضل کلی همه دانش آموزان است و باید بتوانند آن را درمان کنند. کنکور همیشه تلاطم دارد و با یک نمره بد نباید گفت که فرد دیگر در کنکور قبول نمی‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج