هشداردرباره بن بست سیاسی در انگلیس


هشداردرباره بن بست سیاسی در انگلیس

تاجران و فعالان اقتصادی در ماه‌ها اخیر همواره از دوره بی ثباتی طولانی ناشی از برگزیت ابراز تاسف کرده اند

هشداردرباره بن بست سیاسی در انگلیس به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما به نقل از خبرگزاری فرانسه، کارفرمایان انگلیسی در آستانه برگزاری کنگره سالانه خود از احزاب شرکت کننده در انتخابات پارلمانی خواستند پس از دو سال و نیم بحران برگزیت، از به وجود آمدن فلج سیاسی اجتناب کنند.
کنفدراسیون صنایع انگلیس به عنوان اصلی‌ترین نهاد کارفرمایان این کشور با انتشار بیانیه‌ای پیشنهادهای خود را در این زمینه ارائه داد. این در حالی است که کمتر از یک ماه به برگزاری انتخابات پارلمانی در این کشور باقی مانده است.
شخصیت‌های سیاسی انگلیس در کنگره سالانه کارفرمایان انگلیس شرکت می‌کنند. جرمی کوربین رهبر حزب کارگر و جو سویینسون رهبر حزب لیبرال دموکرات قرار است در این کنگره سخنرانی کنند. بوریس جانسون نخست وزیر محافظه کار انگلیس هم در این کنگره شرکت می‌کند.
کارولین فیربرن دبیرکل کنفدراسیون صنایع انگلیس می‌گوید پس از انتخابات هرکسی که قدرت را به دست داشته باشد اولویت اصلی باید همکاری با شرکت‌ها باشد تا به مشکلات کشور پاسخ داده شود. ما نمی‌توانیم به سادگی اجازه دهیم سال جدید هدر رفته دیگری با فلج اقتصادی، بی ارادگی و بی توجهی داشته باشیم آن هم در حالی که تولید و سرمایه گذاری تحت تاثیر قرار می‌گیرد.
تاجران و فعالان اقتصادی در ماه‌های اخیر همواره از دوره بی ثباتی طولانی ناشی از برگزیت که قرار بود در پایان ماه اکتبر اجرایی شود، اما تا پایان ژانویه سال ۲۰۲۰ به تاخیر افتاد ابراز تاسف کرده اند.
کنفدراسیون صنایع انگلیس امیدوار است انتخابات، روند خروج انگلیس از اتحادیه اروپا را مشخص کند و به مشکلات اساسی مانند مقابله با تغییرات آب و هوایی یا سرمایه گذاری در زیرساخت‌ها بپردازد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حمله اسرائیل به سوریه و عراق همزمان با صدای انفجار در ایران