آمریکا وزیر کشور کوبا را ممنوع‌الورود کرد!


آمریکا وزیر کشور کوبا را ممنوع‌الورود کرد!

دولت ترامپ دومین مقام عالی‌رتبه کوبا را تحت تحریم مسافرتی قرار داد.

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا با اشاره به چیزی که آن را مشارکت وزارت کشور کوبا در "نقض زننده حقوق بشر در ونزوئلا" خواند، اظهار کرد، واشنگتن ورود خولیو سزار گانداریا برمجو (Julio César Gandarilla Bermejo)، وزیر کشور کوبا به آمریکا را منع می‌کند.

او از دیگر کشورها نیز درخواست کرد که در بازخواست هاوانا به آمریکا بپیوندند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، پامپئو در اعلام این اقدام که به طور عمده نمادین است، اظهار کرد، گانداریا برمجو مسؤول "دستگیری خودسرانه هزاران شهروند کوبایی و حبس غیرقانونی بیش از ۱۰۰ زندانی سیاسی در کوباست".

پامپئو در بیانیه‌ای اظهار کرد، وزارتخانه این مقام کوبایی نظارت بر شکنجه مخالفان، بازداشت‌شدگان و زندانیان سیاسی و همچنین کشتار برخی از این افراد از سوی پلیس و نیروهای امنیتی را بر عهده داشته است.

واشنگتن در ماه سپتامبر تحریم‌های مسافرتی مشابهی را علیه رائول کاسترو رئیس حزب کمونیست کوبا، رئیس جمهوری سابق این کشور و برادر کوچک‌تر فیدل کاسترو بر سر حمایتش از نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا و مشارکت در "نقض حقوق بشر" وضع کرد.

وزارت امور خارجه آمریکا خاطرنشان کرد، علاوه بر گانداریا برمجو، ورود خولیو سزار گاندریا سارمینتو و آلخاندرو گاندریا سارمینتو، فرزندان او را هم به آمریکا منع خواهد کرد.

پامپئو در بیانیه‌ای اظهار کرد: سرکوب حقوق بشر و آزادی‌های اساسی از سوی کوبا و ونزوئلا نیازمند توجه جهانی و درخواست بین‌المللی بزرگ‌تر برای اقدام در خصوص این مساله است.

وی افزود: ما شدیدا دیگر دولت‌ها و سازمان‌های بین‌المللی را به بازخواست دولت کوبا بر سر نقض و سوء استفاده از حقوق بشر و آزادی‌های اساسی دعوت می‌کنیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا