رسانه ها نقش اساسی در اقناع افکار عمومی ایفا می‎کنند


رسانه ها نقش اساسی در اقناع افکار عمومی ایفا می‎کنند

ایلام- ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام با تاکید بر اینکه رسانه ها با انتشار اخبار خلاف واقع زمینه ساز تصمیم های هیجانی میان مردم نشوند، گفت: رسانه ها نقش اساسی در اقناء افکار عمومی ایفا می‎کنند.

عمران خودآموز روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: رسانه‌ها نقش اساسی در اقناع افکار عمومی و جلوگیری از التهابات ناشی از تصمیمات کلان دولت برای اصلاح قیمت حامل‌های انرژی ایفا می‌کنند.

وی با ذکر اینکه بخشی از واکنش‌های مردم به تصمیم اخیر دولت در افزایش نرخ بنزین ناشی از عدم اطلاع از پیامدهای مثبت تصمیمات دولت است، ادامه داد: رسانه‌ها می‌توانند با تشریح و تبیین زوایای مختلف آن، زمینه را برای قضاوت بهتر و منطقی‌تر مردم فراهم کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام اظهار کرد: رسانه ها مراقب باشند که اخبار را بر خلاف واقعیت جلوه ندهند چراکه در این مواقع تنها مرجع مردم، رسانه‌ها هستند و عدم رعایت مسئولیت پذیری و اخلاق حرفه‌ای از سوی خبرنگاران ممکن است تبعات غیرقابل جبرانی به دنبال داشته باشد.

خودآموز از رسانه های مختلف گروهی خواست کماکان نسبت به تشریع ابعاد موضوع اخیر با هدف آرام کردن فضای روانی جامعه اقدام کرده و نقش اساسی خود را چون همیشه بدرستی ایفا کنند.

نقش تاثیرگذار رسانه های داخلی در ناکامی اهداف شوم رسانه های معاند

وی همچنین با اشاره به تلاش رسانه های معاند برای تشویش اذهان عمومی و متشنج کردن فضای کنونی جامعه گفت: رسانه‌های کشور می توانند با تبیین درست و دلسوزانه و هوشیاری و موقعیت شناسی، اهداف رسانه‌های معاند را ناکام گذارند.

خودآموز با ذکر اینکه این اقدام نافی نقد و نظر رسانه‌های داخلی نیست تاکید کرد: این مساله می تواند با حفظ رسالت حرفه‌ای، جامعه را از شرایط بغرنج کنونی که بخش عمده‌ی آن حاصل تحریم‌های ظالمانه آمریکا و بدخواهی آنان است، به سلامت عبور دهد.

به گزارش ایرنا، از ساعت ۲۴ روز ۲۳ آبان ماه با مصوبه دولت قیمت بنزین افزایش یافت و ماهیانه ۶۰ لیتر بنزین سهمیه ای با نرخ ۱۵۰۰ تومان و بنزین آزاد با نرخ سه هزار تومان توزیع می شود.

بر این اساس سهمیه تاکسی های بنزینی نیز ۴۰۰ لیتر در ماه و تاکسی های دوگانه سوز نیز ۲۰۰ لیتر در ماه تعیین شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در