دستگاه ها از هم اکنون برای اربعین 99 برنامه‎ریزی کنند


دستگاه ها از هم اکنون برای اربعین 99 برنامه‎ریزی کنند

ایلام- ایرنا- استاندار ایلام با یادآوری اینکه این استان به واسطه اربعین و استقبال زوار برای زیارت عتبات عالیات از مرز مهران نامی شناخته شده است، گفت: عموم دستگاه های مسئول از هم اکنون برای برپایی باشکوه اربعین 99 برنامه ریزی کنند.

قاسم سلیمانی دشتکی روز یکشنبه در نشست ستاد اربعین اظهار داشت: امسال در اربعین کار بزرگی انجام شد ، مسئولان، نیروهای یگان ویژه، سپاه، امنیت و اطلاعات، رسانه ها، هلال احمر، بهداشت و درمان، هنگ مرزی، زیرساخت ها، حمل و نقل، موکب ها و ... هم افزایی ویژه ای با مردم و زوار داشتند و برای تسهیل تردد تلاش های شبانه روزی صورت گرفت.

وی به تقدیر از تلاش های همه افرادی که در امر اربعین دخیل بودند و تشکر از مردم استان برای مهمان نوازی از زائران اربعین تاکید کرد: باید از هم اکنون ستاد اربعین برای سال آینده فعال شود و همه برنامه ریزی ها و راهبردهای اصلی برای استقبال از زائران در اربعین سال آینده از هم اکنون انجام گیرد.

استاندار ایلام بر تکمیل زیرساخت ها نظیر تکمیل تونل آزادی، اتصال و تکمیل پل های کنجانچم، بازگشایی مرز چیلات، زیرگذر و روگذر پارکینگ اربعین و همچنین انجام کارهای فرهنگی و زیرساختی تاکید کرد.

سلیمانی دشتکی همچنین از رسانه ها خواست با توجه به فوت شماری از زوار در اثر سوانح رانندگی آسیب شناسی صورت گیرد که علت این سوانح چه بوده است کما اینکه در بیشتر تصادفات بر اساس اعلام نظر کارشناسان راهنمایی و رانندگی خستگی و خواب آلودگی و سرعت و سبقت غیر مجاز عامل اصلی این سوانح بوده است.

وی همچنین از کم رنگ بودن نقش نهادهای فرهنگی در اربعین امسال انتقاد کرد و اظهار داشت: ارشاد اسلامی و سایر دستگاه های فرهنگی می توانند نقش پر رنگ تری در حماسه بزرگ اربعین داشته باشند.

استاندار ایلام اربعین و همایش بزرگ آن را یک حماسه بزرگ و باقوه و ماندگار برشمرد و افزود: اربعین یک کار انقلابی، سیاسی و زیارتی بود که در مقابله با استکبار برای نظام و استان ایلام آبرو به همراه داشت.

وی اضافه کرد: باید برنامه ریزی مناسبی برای برگزاری اربعین سال آینده صورت گیرد و آسیب شناسی دقیقی از مسائل انجام گیرد تا سال آینده باشکوهتر از امسال برگزار شود.

رییس قرارگاه اربعین استان ایلام نیز در این نشست با تقدیر از تلاش های شبانه روزی همه مسئولان نظام و روسای کمیته های اربعین استان گفت: امسال اربعین باشکوهی در استان رقم زده شد و کار ماندگاری در مدیریت استان به ثبت رسید.

احمد کرمی اظهار داشت: از هم اکنون کمیته اربعین برای سال آینده باید تشکیل و در دستور کار قرار بگیرد و در حوزه زیرساختی و امداد و نجات و بهداشت و درمان فعال تر عمل کنیم.

در ادامه این نشست استاندار با اهداء لوح تقدیر از روسای کمیته های اربعین استان تقدیر کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(تصاویر) کاخ سعدآباد در تعطیلات نوروز 1403